Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Informacja dotycząca kontroli jakości paliw stałych i świadectw jakości paliw stałych przeprowadzonych przez Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Szczecinie w 2024 r.

W nawiązaniu do pisma z dnia 5 stycznia 2024 r., przekazującego program kontroli jw. informuję, iż w 2024 r. Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Szczecinie wraz z Delegaturą w Koszalinie przeprowadził łącznie 52 kontrole:

37 kontroli jakości paliw stałych (34 zleconych przez prezesa UOKiK oraz 3 ponowne kontrole związane z doręczeniem wyników badań laboratoryjnych),

15 kontroli dotyczących świadectw jakości paliw stałych i oświadczeń o kraju pochodzenia węgla (4 kontrole zlecone przez UOKiK , 1 zlecona pismem WIIH Poznań i 10 kontroli własnych).

Podczas 34 kontroli jakości paliw stałych zleconych przez UOKiK sprawdzono również świadectwa jakości paliw stałych oraz weryfikowano kraj pochodzenia węgla.

Kontrolą w zakresie jakości paliw stałych objęto 30 przedsiębiorców, m.in. w: Szczecinie, Choszcznie, Chociwlu, Kołobrzegu, Koszalinie, Dębnie, Pyrzycach, Stargardzie, Wałczu, Białogardzie.

Przeprowadzono 3 ponowne kontrole przedsiębiorców w związku z negatywnymi wynikami badań laboratoryjnych, które wykazały że produkt nie spełnia wymagań jakościowych zawartych w rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 23 grudnia 2022 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw stałych (Dz.U. z 2022 r., poz. 2856) oraz nie spełnia wymagań określonych w wystawionych przez przedsiębiorców świadectwach jakości paliw stałych.

W trakcie 15 kontroli (m.in. w Policach, Koszalinie, Darłowie, Barlinku, Goleniowie) sprawdzono świadectwa jakości paliw stałych oraz oświadczenia o pochodzeniu węgla, w tym:

  • 4 kontrole zlecone były przez UOKiK,
  • 1 kontrola zlecona przez WIIH Poznań,
  • 10 kontroli własnych.

Na podstawie ww. kontroli 5 przedsiębiorców ujęto w wykazie przedsiębiorców wykonujących działalność gospodarczą w zakresie wprowadzania do obrotu paliw stałych i przesłano dane tych podmiotów do UOKiK.

W toku 34 przeprowadzonych kontroli do badań laboratoryjnych pobrano próbki 34 różnych sortymentów węgla kamiennego.

U 7 przedsiębiorców badania wykazały, iż paliwo stałe nie spełniało wymagań jakościowych deklarowanych w świadectwach jakości wystawionych przez przedsiębiorców oraz dodatkowo w 3 z ww. przypadków nie spełniało wymagań jakościowych określonych w rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 23 grudnia 2022 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw stałych (Dz.U. z 2022 r., poz. 2856). Dotyczyło to niżej wymienionych przedsiębiorców:

a) w dniu 21.02.2024 r., przeprowadzono kontrolę przedsiębiorcy w Kołobrzegu.  Do badań laboratoryjnych pobrano węgiel kamienny Groszek Plus. Badania wykazały, że ww. paliwo:

- nie spełnia wymagań jakościowych określonych w  rozporządzeniu w sprawie wymagań jakościowych dla paliw stałych jw. z uwagi na zawyżony parametr „zawartość wilgoci całkowitej” który w badanej próbce wyniósł 16,7% (odchylenie ≤15,0 + 0,45),

- nie spełnia wymagań określonych w wystawionym przez przedsiębiorcę świadectwie jakości ze względu na: zaniżony parametr „wartość opałowa”, który w badanej próbce wyniósł 23,82% (odchylenie ≤24,967 – 1) oraz zawyżony parametr „zawartość wilgoci całkowitej”, który
w badanej próbce wyniósł 16,7% (odchylenie ≤14,3 + 0,429).

Wyniki badań próbki kontrolnej przedmiotowego paliwa wykazały, że:

- nie spełnia wymagań jakościowych określonych w  ww. rozporządzeniu w sprawie wymagań jakościowych dla paliw stałych z uwagi na zawyżony parametr „zawartość wilgoci całkowitej”, który w badanej próbce wyniósł 16,2% (odchylenie ≤15,0 + 0,45),

- nie spełnia wymagań określonych w wystawionym przez przedsiębiorcę świadectwie jakości z uwagi na zawyżony parametr „zawartość wilgoci całkowitej”, który wyniósł 16,2% (odchylenie ≤14,3+0,429).

W związku z powyższym przeprowadzono ponowną kontrolę u ww. przedsiębiorcy, w trakcie której przedsiębiorcy przekazano protokoły z badań laboratoryjnych oraz ustalono,
że wprowadzona do obrotu partia paliwa stałego, z której pobrano próbki do badań laboratoryjnych została w całości sprzedana. Nie wydawano zatem decyzji zarządzającej wycofanie z obrotu paliwa.

Wobec przedsiębiorcy zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie ustalenia kwoty stanowiącej równowartość kosztów przeprowadzonych badań laboratoryjnych próbki oraz próbki kontrolnej paliwa stałego i wydana decyzja administracyjna zobowiązująca                            do uiszczenia kosztów badań na kwotę 3.658 zł (uiszczona przez przedsiębiorcę).

Zostanie również skierowane do prokuratury zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa określonego w art. 34 a ust.1 ww. ustawy o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw (Dz.U. z 2024 r., poz. 1209 ze zm.).

Ponadto do WIIH w Katowicach przekazano informację, iż dostawcą węgla kamiennego Groszek Plus pobranego do badań laboratoryjnych jest przedsiębiorca
z siedzibą w Katowicach. W odpowiedzi WIIH w Katowicach wskazał, że ww. spółka nie prowadzi sprzedaży węgla klientom indywidualnym, w związku z czym odstąpiono od pobrania próbek.

b) w dniu 28.02.2024 r. przeprowadzono kontrolę przedsiębiorcy w Goleniowie. Do badań laboratoryjnych pobrano węgiel kamienny Groszek Plus. Badania wykazały, że ww. paliwo:

- spełnia wymagania jakościowe określone w  rozporządzeniu w sprawie wymagań jakościowych dla paliwa stałych jw.,

- nie spełnia wymagań określonych w wystawionym przez przedsiębiorcę świadectwie jakości ze względu na zawyżony parametr „zawartość wilgoci całkowitej”, który w badanej próbce wyniósł 13,5% (odchylenie ≤9,1 + 0,273) oraz parametr „zawartość części lotnych”, który wyniósł 34,01% (odchylenie ≤25,19 + 0,5038).

Wyniki badań próbki kontrolnej przedmiotowego paliwa wykazały, że:

-  spełnia wymagania jakościowe określone w ww. rozporządzeniu,

- nie spełnia wymagań określonych w wystawionym przez przedsiębiorcę świadectwie jakości ze względu na zawyżony parametr „zawartość wilgoci całkowitej”, który
w badanej próbce wyniósł 13,2% (odchylenie ≤9,1 + 0,273) oraz parametr „zawartość części lotnych”, który wyniósł 34,00% (odchylenie ≤25,19 + 0,5038).

c) w dniu 06.03.2024 r. przeprowadzono kontrolę w składzie opału w Białogardzie. Podczas kontroli do badań laboratoryjnych pobrano węgiel kamienny Orzech. Badania wykazały, że ww. paliwo:

- spełnia wymagania jakościowe określone w  rozporządzeniu w sprawie wymagań jakościowych dla paliwa stałych jw.,

- nie spełnia wymagań określonych w wystawionym przez przedsiębiorcę świadectwie jakości ze względu na zawyżony parametr „zawartość wilgoci całkowitej”, który w badanej próbce wyniósł 12,3% (odchylenie ≤9,00 + 0,27).

Wyniki badań próbki kontrolnej przedmiotowego paliwa wykazały, że paliwo:

-  spełnia wymagania jakościowe określone w ww. rozporządzeniu,

- nie spełnia wymagań określonych w wystawionym przez przedsiębiorcę świadectwie jakości ze względu na zawyżony parametr „zawartość wilgoci całkowitej”, który w badanej próbce wyniósł 12,0 % (odchylenie ≤9,00 + 0,27).

d) w dniu 7.05.2024 r., przeprowadzono kontrolę przedsiębiorcy w Złocieńcu.  Podczas kontroli do badań laboratoryjnych pobrano węgiel kamienny Orzech. Badania wykazały, że ww. paliwo:

- nie spełnia wymagań jakościowych określonych w  rozporządzeniu w sprawie wymagań jakościowych dla paliw stałych jw. z uwagi na zawyżenie parametrów: „zawartość popiołu”, który w badanej próbce wyniósł 13,02% (odchylenie ≤12,00 + 0,36) i „zawartość podziarna”, który w badanej próbce wyniósł 13,0% (odchylenie ≤10,00 + 0,5),

- nie spełnia wymagań określonych w wystawionym przez przedsiębiorcę świadectwie jakości ze względu na zawyżenie parametrów: „zawartość popiołu”, który w badanej próbce wyniósł 13,02% (odchylenie ≤6,2 + 0,186), „zawartość siarki całkowitej”, który w badanej próbce wyniósł 0,78% (odchylenie ≤0,44 + 0,00132) oraz „zawartość podziarna”, który w badanej próbce wyniósł 13,0% (odchylenie ≤10,00 + 0,5).

Wyniki badań próbki kontrolnej przedmiotowego paliwa wykazały, że:

- nie spełnia wymagań jakościowych określonych w  ww. rozporządzeniu w sprawie wymagań jakościowych dla paliw stałych z uwagi na zawyżenie parametrów: „zawartość popiołu”, który w badanej próbce wyniósł 13,14% (odchylenie ≤12,00 + 0,36) oraz „zawartość podziarna”, który w badanej próbce wyniósł 12,8% (odchylenie ≤10,00 + 0,5),

- nie spełnia wymagań określonych w wystawionym przez przedsiębiorcę świadectwie jakości z uwagi na zawyżenie parametrów: „zawartość popiołu”, który w badanej próbce wyniósł 13,14% (odchylenie ≤6,20 + 0,186), „zawartość siarki całkowitej”, który w badanej próbce wyniósł 0,74% (odchylenie ≤0,44 + 0,00132) oraz „zawartość podziarna”, który w badanej próbce wyniósł 12,8% (odchylenie ≤10,00 + 0,5).

W związku z powyższym przeprowadzono ponowną kontrolę ww. przedsiębiorcy, w trakcie której przekazano protokoły z badań laboratoryjnych oraz ustalono, że wprowadzona do obrotu partia paliwa stałego, z której pobrano próbki do badań laboratoryjnych została w całości sprzedana. Nie wydawano zatem decyzji zarządzającej wycofanie z obrotu paliwa.

Wobec przedsiębiorcy zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie ustalenia kwoty stanowiącej równowartość kosztów przeprowadzonych badań laboratoryjnych próbki oraz próbki kontrolnej paliwa stałego i wydana została decyzja administracyjna zobowiązująca
do uiszczenia koszów badań na kwotę 3.377 zł (uiszczona przez przedsiębiorcę).

Zostanie również skierowane do prokuratury zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia  przestępstwa określonego w art. 34 a ust.1 ww. ustawy o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw.

Ponadto do WIIH w Szczecinie przekazano informację, iż dostawcą węgla kamiennego Orzech pobranego do badań laboratoryjnych jest przedsiębiorca z siedzibą w Szczecinie. WIIH w Szczecinie przeprowadził kontrolę przedsiębiorcy.
W trakcie kontroli na podstawie faktur zakupowych ustalono, że węgiel kamienny orzech został  zakupiony od firmy z siedzibą w Gdańsku.

Przedmiotowe ustalenia przekazano do WIIH w Gdańsku, który przeprowadził  kontrolę w spółce.

W trakcie kontroli ustalono, że pod wskazanym adresem mieści się wyłącznie biuro przedsiębiorcy. Na podstawie analizy przedłożonych dokumentów ustalono, że dostawa węgla do firmy w Szczecinie pochodziła z punktu sprzedaży w Szczecinie (siedziba w Gdańsku).

W związku z powyższym WIIH w Szczecinie przeprowadził kontrolę jakości paliw stałych w punkcie sprzedaży w Szczecinie (należącej do spółki Gdańsku).

W trakcie tej kontroli pobrano do badań laboratoryjnych próbkę i próbkę kontrolną znajdującego się na składzie opału węgla orzech. Pobrane paliwo spełniało wymagania jakościowe określone w rozporządzeniu Ministra Przemysłu oraz Ministra Klimatui Środowiska z dnia 4 listopada 2024 r., w sprawie wymagań jakościowych dla paliw stałych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1618) oraz było zgodne z parametrami wskazanymi w przekazanym przez ww. przedsiębiorcę świadectwie jakości. Jako dostawcę przedmiotowego paliwa stałego wskazano spółkę z Katowic, punkt sprzedaży w Szczecinie. Przedmiotowe informacje wraz z uzyskana dokumentacją zostały przekazane do UOKiK.

e) w dniu 13.05.2024 r. przeprowadzono kontrolę przedsiębiorcy w Choszcznie. Podczas kontroli do badań laboratoryjnych pobrano węgiel kamienny Orzech. Badania wykazały, że ww. paliwo:

- spełnia wymagania jakościowe określone w  rozporządzeniu w sprawie wymagań jakościowych dla paliw stałych jw.,

- nie spełnia wymagań określonych w wystawionym przez przedsiębiorcę świadectwie jakości ze względu na zawyżony parametr „zawartość podziarna”, który w badanej próbce wyniósł 20,7% (odchylenie ≤10,00 + 0,5).

Wyniki badań próbki kontrolnej przedmiotowego paliwa wykazały, że:

- spełnia wymagania jakościowe określone w ww. rozporządzeniu,

- nie spełnia wymagań określonych w wystawionym przez przedsiębiorcę świadectwie jakości ze względu na zawyżony parametr „zawartość podziarna”, który w badanej próbce wyniósł 19,1% (odchylenie ≤10,00 + 0,5).

f) w dniu 22.05.2024 r. przeprowadzono kontrolę przedsiębiorcy w Wałczu. Do badań laboratoryjnych pobrano węgiel kamienny Ekogroszek (Groszek Plus). Badania wykazały, że ww. paliwo:

- spełnia wymagania jakościowe określone w  rozporządzeniu w sprawie wymagań jakościowych dla paliwa stałych jw.,

- nie spełnia wymagań określonych w wystawionym przez przedsiębiorcę świadectwie jakości ze względu na zaniżony parametr: „wartość opałowa”, który w badanej próbce wyniósł 24,45 MJ/kg(odchylenie ≥26,00 -1).

Wyniki badań próbki kontrolnej przedmiotowego paliwa wykazały, że:

- spełnia wymagania jakościowe określone w ww. rozporządzeniu,

- nie spełnia wymagań określonych w wystawionym przez przedsiębiorcę świadectwie jakości ze względu na zaniżony parametr: „wartość opałowa”, który w badanej próbce wyniósł 24,27 MJ/kg(odchylenie ≥26,00 -1).

g) w dniu 20.06.2024 r. przeprowadzono kontrolę przedsiębiorcy w Stargardzie. Do badań laboratoryjnych pobrano węgiel kamienny Ekogroszek (Groszek Plus). Badania wykazały, że ww. paliwo:

- nie spełnia wymagań jakościowych określonych w  rozporządzeniu w sprawie wymagań jakościowych dla paliw stałych jw. z uwagi na zaniżony parametr: „wartość opałowa”, który w badanej próbce wyniósł 22,07 MJ/kg(odchylenie ≥24,00 -1) i zawyżony parametr „zawartość wilgoci całkowitej”, który w badanej próbce wyniósł 18,0% (odchylenie ≤15,00 + 0,45),

- nie spełnia wymagań określonych w wystawionym przez przedsiębiorcę świadectwie jakości ze względu na zaniżony parametr: „wartość opałowa”, który w badanej próbce wyniósł 22,07 MJ/kg (odchylenie ≥24,00 -1) i zawyżony parametr „zawartość wilgoci całkowitej”, który
w badanej próbce wyniósł 18,0% (odchylenie ≤15,00 + 0,45).

Wyniki badań próbki kontrolnej przedmiotowego paliwa wykazały, że paliwo:

-  nie spełnia wymagań jakościowych określonych w  rozporządzeniu w sprawie wymagań jakościowych dla paliw stałych jw. z uwagi na zaniżony parametr: „wartość opałowa”, który w badanej próbce wyniósł 22,25 MJ/kg(odchylenie ≥24,00 -1) i zawyżony parametr „zawartość wilgoci całkowitej”, który w badanej próbce wyniósł 18,0% (odchylenie ≤15,00 + 0,45),

- nie spełnia wymagań określonych w wystawionym przez przedsiębiorcę świadectwie jakości ze względu na zaniżony parametr: „wartość opałowa”, który w badanej próbce wyniósł 22,07 MJ/kg (odchylenie ≥24,00 -1) i zawyżony parametr „zawartość wilgoci całkowitej”, który
w badanej próbce wyniósł 18,0% (odchylenie ≤15,00 + 0,45).

W związku z powyższym przeprowadzono ponowną kontrolę w w Stargardzie, w trakcie której przedsiębiorcy przekazano protokoły z badań laboratoryjnych oraz ustalono, że wprowadzona do obrotu partia paliwa stałego, z której pobrano próbki do badań laboratoryjnych nadal znajduje się w sprzedaży. Zachodniopomorski Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej w trakcie kontroli w dniu 15.07.2024 r. wydał przedsiębiorcy decyzję zarządzającą wycofanie z obrotu węgla kamiennego partii węgla kamiennego Ekogroszek Dragon Perfekt (Groszek Plus) w ilości 4.500kg , ze względu na interes konsumenta.

Zostało również skierowane do prokuratury zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa określonego w art. 34 a ust.1 ww. ustawy o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw.

Ponadto do WIIH w Poznaniu przekazana została informacja, iż dostawcą węgla kamiennego Groszek Plus pobranego do badań laboratoryjnych jest spółka z siedzibą w Tarnowie Podgórnym.

Wobec przedsiębiorców wymienionych w lit.: b), c), e), f), g) zostaną wszczęte postępowania administracyjne zmierzające do wydania decyzji zobowiązującej do zwrotu kosztów stanowiących równowartość przeprowadzonych badań i kosztów poboru próbek. Ponadto wobec wszystkich ww. przedsiębiorców zostaną wszczęte postępowania administracyjne
w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej z tytułu niewykonania obowiązków, o których mowa w art. 35a pkt 9 lit. b ww. ustawy  o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw.

U pozostałych 27 przedsiębiorców badania wykazały, iż paliwo stałe spełniało wymagania jakościowe deklarowane w świadectwach jakości paliw stałych wystawionych przez przedsiębiorców oraz spełniało wymagania jakościowe określone w rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 23 grudnia 2022 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw stałych (Dz.U. z 2022 r., poz. 2856) i w rozporządzeniu Ministra Przemysłu oraz Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 4 listopada 2024 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw stałych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1618).

Zachodniopomorski Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej, w związku z kontrolami przeprowadzonymi w 2024 nie wszczynał postępowań administracyjnych oraz nie wydawał żadnych decyzji administracyjnych dot. niewykonania obowiązków, o których mowa w art. 35a pkt 9 lit. b ww. ustawy o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw oraz wydano 2 decyzje administracyjne na podstawie art. 24 ust. 1a ww. ustawy o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw dotyczące przedsiębiorców wymienionych w lit.: a) i d).

Niezależnie od powyższego w 2024 r. Zachodniopomorski Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej wydał 1 decyzję administracyjną nakładającą karę  w kwocie 30.000 zł na podstawie art. 13 ust. 13 ustawy z 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r. poz. 507) na przedsiębiorcę w Goleniowie (w związku z kontrolą przeprowadzoną w 2022 r.).

Wydano także 2 decyzje administracyjne odstępujące od wymierzenia kary pieniężnej w związku z naruszeniem obowiązków zawartych w art. 13 ust. 2 ww. ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, w związku z kontrolami przeprowadzonymi w 2022 r.

Podczas każdej kontroli jakości paliw stałych zleconej przez Prezesa UOKiK -  34 kontrole oraz 15 kontroli dotyczących świadectw jakości paliw stałych (4 kontrole zlecone przez UOKiK, 1 zlecona pismem WIIH Poznań i 10 kontroli własnych) sprawdzono świadectwa jakości paliw stałych.

W wyniku przedmiotowych kontroli stwierdzono, że 22 przedsiębiorców wystawiało i przekazywało świadectwa jakości, które nie spełniały wymagań określonych w rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 23 grudnia 2022 r. w sprawie wzoru świadectwa jakości paliw stałych (Dz.U. z 2022 r., poz. 2843), wymagań zawartych w art. 6d ww. ustawy, bądź zawierały błędne zapisy parametrów węgla przewidzianych  w rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 23 grudnia 2022 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw stałych lub w rozporządzeniu Ministra Przemysłu oraz Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 4 listopada 2024 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw stałych. Ww. przedsiębiorców pouczono o obowiązku wystawiania świadectw jakości paliw stałych zgodnych ze wzorem określonym w ww. rozporządzeniu z uwzględnieniem zaleceń dot. sposobu zapisu parametrów jakościowych w tych świadectwach wskazanych na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/aktywa panstwowe/najczestsze-pytania-iodpowiedzi.

Do 13 przedsiębiorców skierowano wystąpienia pokontrolne z wnioskiem o usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości. Do dnia sporządzenia informacji uzyskano 11 odpowiedzi wraz z przykładowymi poprawionymi świadectwami jakości paliw stałych.

Stwierdzono, że 2 przedsiębiorców:

-  w Choszcznie nie wystawiał świadectw jakości paliw stałych natomiast przekazywał nabywcy paliwa stałego i przechowywał świadectwa jakości otrzymane od dostawcy paliwa stałego.

W przedmiotowej sprawie zostanie wszczęte postępowanie administracyjne dot. niewykonania obowiązków, o których mowa w art. 35a pkt 9 lit. a ww. ustawy o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw.

-   w Świdwinie nie wystawiał, nie przekazywał i nie przechowywał świadectw jakości paliw stałych.

W przedmiotowej sprawie zostanie wszczęte postępowanie administracyjne dot. niewykonania obowiązków, o których mowa w art. 35a pkt 9 lit. a i c ww. ustawy o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw.

Na czas sporządzenia informacji nie wszczęto postępowań administracyjnych oraz nie wydano decyzji administracyjnych nakładających kary pieniężne za brak wystawienia świadectw jakości paliw stałych dot. kontroli przeprowadzonych w 2024 r.

Wszyscy kontrolowani przedsiębiorcy przestrzegali zakazu wprowadzania do obrotu paliw stałych, określonych w art. 7 ust. 7a pkt 1, 3, 4 i 5 ustawy o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw stałych, nie odnotowano przypadków, w których odstąpiono od wymierzenia kary pieniężnej.

Niezależnie od powyższego, zgodnie z przepisami ww. ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego sprawdzono, czy kontrolowany przedsiębiorca sporządza oświadczenia o pochodzeniu węgla, przekazuje nabywcy oraz przechowuje kopie wydanych oświadczeń. Zagadnienie to, sprawdzono w trakcie 49 kontroli (38 kontroli zleconych, 1 zlecona pismem WIIH Poznań i 10 kontroli własnych). Nieprawidłowości w tym przedmiocie nie stwierdzono.

Beata Manios- rzecznik

Inspekcji Handlowej w Szczecinie

Tel. 91 4225239 wew. 46

                                             

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Beata Dynowska 25-08-2025 14:43
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Beata Dynowska 25-08-2025
Ostatnia aktualizacja: Beata Dynowska 25-08-2025 14:53