Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Informacja o wynikach kątroli kąpielisk w III kwartale 2007 r.

W sezonie letnim Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Szczecinie przeprowadził kontrole u 12 przedsiębiorców prowadzących działalność w miejscowościach wypoczynkowych w zakresie organizacji kąpielisk i wypożyczalni sprzęty pływającego (Szczecin, Szczecinek, Złocieniec, Mielno, Ińsko, Rewal, Dziwnów).
 
 W ramach przeprowadzanych kontroli stwierdzono co następuje:
- jeden przedsiębiorca na kąpielisku zatrudniał 1 ratownika z aktualnymi uprawnieniami WOPR, podczas gdy na kąpieliskach śródlądowych o linii brzegowej nie przekraczającej 100metrów (a taka tam była) powinno być zatrudnionych 2 ratowników,
   - jeden z przedsiębiorców stosował zapisy w regulaminie kąpieliska niezgodne z treścią  
     rozporządzenia,
   - trzech przedsiębiorców prowadzących wypożyczalnie sprzętu wodnego nie posiadało
     żadnych uprawnień (lub też osoby przez nich zatrudnione)- wypożyczalnie usytuowane były   
     w sąsiedztwie kąpielisk lub innych wypożyczalni i korzystali z usług tam zatrudnionych  
      ratowników,
    - dokonując oględzin pomostów (sprawdzono stan techniczny) stwierdzono, że w przypadku
      dwóch przedsiębiorców pomosty nie były konserwowane- deski posiadały ubytki drewna
      spowodowane próchnicą,
   - wprzypadku jednego przedsiębiorcy prowadzącego kąpielisko stwierdzono brak znaków  
      ostrzegawczych przy palach wchodzących w wodę (tzw. ostrogi)
   - u jednego przedsiębiorcy stwierdzono brak części wyposażenia kąpieliska w słuchowy
      sygnał alarmowy i bosaki ratunkowe,
   - u jednego przedsiębiorcy odnotowano brak aparatu do sztucznego oddychania, inhalatora
      przenośnego tlenowego, szyn usztywniających, opaski uciskowej, masek do sztucznego
      oddychania, chust trójkątnych,
   - u jednego przedsiębiorcy stwierdzono brak znaków informacyjnych: „plaża strzeżona”,   
     „punkt medyczny”, „telefon”.
 
Wobec przedsiębiorców, u których stwierdzono nieprawidłowości zastosowano postępowanie mandatowe (1x100,00zł) oraz skierowano wniosek do sądu. Ponadto skierowano pisma do właściwych Urzędów Miasta i Gminy oraz Burmistrza.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Mariola Cieśla 03-12-2007 14:23
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 03-12-2007
Ostatnia aktualizacja: Tomasz Wilkosz 16-10-2009 14:04