eBoi
Jak załatwić sprawę?
Informacja z kontroli jakości handlowej w małych zakładach produkcyjnych oferujących wyroby garmażeryjne we własnych sklepach na rynku lokalnym, a także wyrobów garmażeryjnych z segmentu "luksusowe"
Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Szczecinie oraz Delegatura w Koszalinie przeprowadzili na terenie województwa zachodniopomorskiego łącznie 8 kontroli w zakresie jakości handlowej w małych zakładach produkcyjnych oferujących wyroby garmażeryjne we własnych sklepach na rynku lokalnym,a także wyrobów garmażeryjnych z segmentu „luksusowe”.
Ogółem przeprowadzono 8 kontroli u 6 przedsiębiorców, z czego podczas kontroli u 2 przedsiębiorców badano wyłącznie produkty luksusowe.
WYROBY GARMAŻERYJNE
Kontrole przeprowadzono u następujących przedsiębiorców:
- 3 zakłady produkcyjne w Szczecinie,
- sklep przyzakładowy (firmowe) w Koszalinie.
Do kontroli wytypowano przedsiębiorców z własnego rozeznania.
Badaniom w zakresie oznakowania poddano łącznie 21 partii wyrobów garmażeryjnych, oferowanych do sprzedaży luzem, nie kwestionując żadnej z nich.
Do badań laboratoryjnych pobrano 8 partii wyrobów garmażeryjnych, oferowanych do sprzedaży luzem, z czego zakwestionowano 4 partie.
W układzie tematycznym wyniki kontroli przedstawiały się następująco:
1. Ocena jakości w zakresie badań laboratoryjnych
Badania laboratoryjne przeprowadziło Laboratorium Kontrolno-Analityczne Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Poznaniu. Zakresem badań objęto sprawdzenie masy netto oraz masy nadzienia w stosunku do deklaracji producentów. Deklaracje producenci złożyli w formie pisemnej w trakcie prowadzonych kontroli.
Badaniem objęto 8 partii wyrobów garmażeryjnych, oferowanych do sprzedaży luzem - bez opakowań, z czego zakwestionowano 4 partie u następujących przedsiębiorców:
1) przedsiębiorcaprowadzący działalność gospodarczą w Barze Mlecznym w Szczecinie:
- 1 partię „Naleśników z serem” z uwagi na zaniżenie zawartości masy nadzienia – stwierdzono kolejno: 34,1g, 37,3g, 31,0g, 31,5g, 31,2g, 37,4g, deklaracja producenta 45g;
- 1 partię „Krokietów z kapustą” z uwagi na zaniżenie zawartości masy nadzienia – stwierdzono kolejno: 50,8g, 51,5g, 49,9g, 49,0g, 52,4g, 47,9g, deklaracja producenta 85g.
Ww. wyroby wyprodukowane zostały przez kontrolowanego przedsiębiorcę.
Badania odniesiono do deklaracji producenta odnośnie zawartości nadzienia w wyrobach pobranych do badań.
Skierowano wystąpienie pokontrolne do przedsiębiorcy, który udzielił odpowiedzi, iż stwierdzone uchybienia w zakresie deklarowanego nadzienia w badanych potrawach zostały natychmiast skorygowane poprzez przeprowadzenie kontrolnej produkcji tych wyrobów oraz przeprowadzenie instruktażu pracowników.
Wobec przedsiębiorcy zostało wszczęte postępowanie administracyjne zmierzające do wydania decyzji w sprawie uiszczenia kosztów badań laboratoryjnych.
2) przedsiębiorcaprowadzący działalność gospodarczą w punkcie sprzedaży wyrobów garmażeryjnych w Koszalinie:
- 1 partię „Pierogów ruskich” z uwagi na zaniżenie zawartości masy nadzienia – stwierdzono 22,8%±1,8%, deklaracja producenta: nie mniej niż 35%,
- 1 partię „Pierogów z kapustą i grzybami” z uwagi na zaniżenie zawartości masy nadzienia – stwierdzono 24,4%±1,8%, deklaracja producenta: nie mniej niż 35%.
Ww. wyroby wyprodukowane zostały przez kontrolowanego przedsiębiorcę.
Producent przedłożył deklarację dotyczącą zawartości farszu w ww. wyrobach do której odniesiono wyniki badań.
Skierowano wystąpienie pokontrolne do przedsiębiorcy. Wobec przedsiębiorcy zostanie wszczęte postępowanie administracyjne zmierzające do wydania decyzji w sprawie uiszczenia kosztów badań laboratoryjnych.
Z uwagi na fakt, że deklaracje producentów odnośnie ilości masy nadzienia w ww.
4 partiach zakwestionowanych wyrobów nie były uwidocznione dla konsumenta, a tym samym nie zaistniała możliwość wprowadzenia konsumenta w błąd, nie będą prowadzone postępowania administracyjne z ustawy o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych zmierzające do zastosowania kar pieniężnych.
2. Prawidłowość oznakowania wyrobów garmażeryjnych
U kontrolowanych przedsiębiorców w ofercie handlowej nie stwierdzono wyrobów garmażeryjnych w opakowaniach jednostkowych.
Powyższebadano w odniesieniu do wyrobów garmażeryjnych sprzedawanych luzem w świetle przepisów:
- rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 10.07.2007r. w sprawie znakowania środków spożywczych (Dz. U. Nr 137, poz. 966 ze zm.) – §17,
- rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 178/2002 z dnia 28 stycznia 2002r. ustanawiające ogólne zasady i wymagania prawa żywnościowego, powołujące Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności oraz ustanawiające procedury w zakresie bezpieczeństwa żywności (Dz. U. L 31 z 01.02.2002 s. 1, ze zm.) - art. 16 dotyczącyprezentacji środków spożywczych.
W zakresie oznakowania badaniem objęto ogółem 21 partii wyrobów garmażeryjnych. W powyższym zakresie nieprawidłowości nie stwierdzono.
3. Prawidłowość stosowania surowców do produkcji gotowych wyrobów
Powyższe zagadnienie sprawdzono u 3 przedsiębiorców w zakładach produkcyjnych, wprowadzających do obrotu własne produkty dla konsumenta finalnego. U powyższych przedsiębiorców baza surowcowa była zgodna z prowadzoną produkcją. Stwierdzono, że okresy ważności stosowanych surowców były zachowane, a warunki przechowywania surowców były prawidłowe
4. Przestrzeganie dat minimalnej trwałości lub terminu przydatności do spożycia
Sprawdzono aktualność terminów przydatności do spożycia wyrobów garmażeryjnych wprowadzanych do obrotu u wszystkich kontrolowanych przedsiębiorców, uwzględniając daty produkcji i deklaracje Producentów. W powyższym zakresie nieprawidłowości nie stwierdzono.
5. Warunki i sposób przechowywania
Warunki i sposób przechowywania wyrobów garmażeryjnych u poszczególnych przedsiębiorców objętych kontrolą były prawidłowe i uwzględniały przepisy rozporządzenia (WE) nr 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29.04.2004r. w sprawie higieny środków spożywczych (Dz. U. L 139 z 30.04.2004r., s. 1 ze zm.).
6. Przestrzeganie postanowień art. 59 ust. 4 i 5 ustawy z dnia 25.08.2006r.
o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2010r. Nr 136, poz. 914 ze zm.)
U wszystkich objętych kontrolą przedsiębiorców sprawdzono przestrzeganie postanowień art. 59 ust. 4 i 5 ustawy z dnia 25.08.2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia jw., dotyczącego obowiązku przechowywania w miejscu pracy orzeczeń lekarskich osoby, której to orzeczenie dotyczy i ich udostępniania organom urzędowej kontroli żywności.
Okazano aktualne orzeczenia lekarskie osób bezpośrednio stykających się z żywnością.
7. Identyfikacja kontrolowanego przedsiębiorcy
Dokonano identyfikacji przedsiębiorców objętych kontrolami, w oparciu o wypisy do ewidencji działalności gospodarczej, w świetle przepisów ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2010 r. Nr 220, poz. 1447 ze zm.). Stwierdzono, że zakres i rodzaj prowadzonej działalności przez kontrolowanych przedsiębiorców był zgodny z wpisem do ewidencji. W badanym zakresie nieprawidłowości nie stwierdzono.
Inne zagadnienia
Sprawdzono rzetelność działania przedsiębiorcy. Celem sprawdzenia rzetelności obsługi klienta u wszystkich kontrolowanych przedsiębiorców dokonano zakupu kontrolnego przed rozpoczęciem czynności kontrolnych. Nie stwierdzono w powyższym zakresie nieprawidłowości. Wyliczone i pobrane należności były zgodne z aktualnymi cenami towarów uwidocznionymi w cennikach.
Materiały z przeprowadzonych kontroli dały podstawę do:
- przesłania wystąpień pokontrolnych do 2 przedsiębiorców-producentów,
- przesłania 1 informacji do właściwego WIJHARS,
- wszczęcia 2 postępowań administracyjnych zmierzających do wydania decyzji odnośnie uiszczenia kosztów za badania laboratoryjne zakwestionowanych wyrobów garmażeryjnych.
Wyroby garmażeryjne z segmentu „ LUKSUSOWE”
Informacja o wynikach kontroli jakości handlowej w małych zakładach produkcyjnych oferujących wyroby garmażeryjne we własnych sklepach na rynku lokalnym z segmentu „luksusowe”
Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Szczecinie oraz Delegatura w Koszalinie przeprowadzili na terenie województwa zachodniopomorskiego kontrole w zakresie jakości
handlowej w małych zakładach produkujących wyroby garmażeryjne we własnych sklepach na rynku lokalnym z segmentu „luksusowe”.
Kontrolami w powyższym zakresie objęto niżej wymienionych przedsiębiorców :
- zakład produkcyjny w Szczecinie,
- supermarket w Szczecinie.
Do kontroli wytypowano przedsiębiorców z własnego rozeznania.
Typując produkty wzięto pod uwagę Produkty Tradycyjne (4 partie), oraz cenę, która była znacznie wyższa od ceny ich odpowiedników w masowej sprzedaży (3 partie).
Podczas kontroli nie stwierdzono wyrobów garmażeryjnych rolnictwa ekologicznego, posiadających Chronione nazwy pochodzenia (ChNP), Chronione Oznaczenia Geograficzne (ChOG) oraz będące Gwarantowanymi Tradycyjnymi Specjalnościami (GTS).
Badaniom poddano łącznie 7 partii wyrobów garmażeryjnych, tj. 4 partie oferowane do sprzedaży luzem – bez opakowań oraz 3 partie oferowane do sprzedaży w opakowaniach jednostkowych. Zakwestionowano 3 partie z uwagi na nieprawidłowe oznakowanie.
Do badań laboratoryjnych pobrano próbki z 2 partii wyrobów garmażeryjnych. Wytypowano Produkty Tradycyjne oferowane do sprzedaży luzem. W zakresie przeprowadzonych badań nie zakwestionowano żadnej partii.
W układzie tematycznym wyniki kontroli przedstawiały się następująco:
1. Ocena jakości w zakresie badań laboratoryjnych
Badania laboratoryjne przeprowadziło Laboratorium Kontrolno-Analityczne Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Poznaniu. Badania przeprowadzono na zgodność z deklaracją producenta oraz w odniesieniu do specyfikacji dla wyrobu tradycyjnego „pasztecik szczeciński” (strona Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi).
Badaniem objęto 2 partie wyrobów garmażeryjnych oferowanych do sprzedaży luzem. Nie zakwestionowano żadnej partii w zakresie przeprowadzonych badań.
Przebadano Produkt Tradycyjny „Paszteciki Szczecińskie”, tj.:
- „Pasztecik pieczarkowo-serowy”,
- „Pasztecik mięsny”.
2. Prawidłowość oznakowania wyrobów garmażeryjnych
Powyższebadano w odniesieniu do postanowień:
a) wyroby garmażeryjne oferowane w opakowaniach jednostkowych
- rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 178/2002 z dnia 28 stycznia 2002r. ustanawiające ogólne zasady i wymagania prawa żywnościowego, powołujące Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności oraz ustanawiające procedury w zakresie bezpieczeństwa żywności (Dz. U. L 31 z 01.02.2002 s. 1, ze zm.) - art. 16 dotyczącyprezentacji środków spożywczych,
- rozporządzenia (WE) Nr 1924/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 20.12.2006r. w sprawie oświadczeń żywieniowych i zdrowotnych dotyczących żywności (Dz. U. L 404 z 30.12.2006r.; sprostowanie: Dz. U. L12 z 18.01.2007r.) w powiązaniu z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 25.07.2007r. w sprawie sposobu znakowania żywności wartością odżywczą (Dz. U. Nr 137, poz. 967 ze zm.),
- rozdziału 11ustawy z dnia 25.08.2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2010r. Nr 136, poz. 914 ze zm.,) dotyczącego znakowania żywności,
- ustawy z dnia 21.12.2000r. o jakości handlowej artykułów rolno – spożywczych (Dz. U. z 2005r. Nr 187, poz. 1577 ze zm.),
- rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 10.07.2007r. w sprawie znakowania środków spożywczych (Dz. U. Nr 137, poz. 966 ze zm.),
- rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 13.04.2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i sposobu znakowania niektórych grup i rodzajów artykułów spożywczych kodem identyfikacyjnym partii produkcyjnej (Dz. U. nr 83, poz. 722).
W zakresie oznakowania badaniem objęto ogółem 3 partie wyrobów garmażeryjnych, których cena była znacznie wyższa od ceny ich odpowiedników w masowej sprzedaży.
W powyższym zakresie zakwestionowano 3 partie, oferowane do sprzedaży przez przedsiębiorcęprowadzącego działalność gospodarczą w Supermarkecie w Szczecinie.
Zakwestionowano nw. wyroby garmażeryjne:
1) „Pasztetówkę cielęcą” 150g, oznaczoną między innymi: należy spożyć przed 11.07.11; w oznakowaniu której stwierdzono, że:
- nazwa wyrobu „pasztetówka cielęca” jest nieadekwatna do składu i wprowadza w błąd konsumenta, ponieważ sugeruje, że jest to pasztetówka cielęca, podczas gdy w składzie produktu podano: „32% wątroba wieprzowa, słonina, 15% mięso cielęce, głowizna (...)”. Powyższe nie odpowiada art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 21.12.2000r. o jakości handlowej artykułów rolno – spożywczych (Dz. U. z 2005r. Nr 187, poz. 1577 ze zm.) w związku z naruszeniem wymagań określonych w art. 46 ust. 1 pkt 1 lit. a) ustawy z dnia 25.08.2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2010r. Nr 136, poz. 914 ze zm.),
- termin przydatności do spożycia poprzedzono niewłaściwym określeniem „należy spożyć przed” zamiast „należy spożyć do”. Powyższe nie odpowiada art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 21.12.2000r. o jakości handlowej artykułów rolno – spożywczych (Dz. U. z 2005r. Nr 187, poz. 1577 ze zm.) w związku z naruszeniem wymagań określonych w § 2 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 10.07.2007r. w sprawie znakowania środków spożywczych (Dz. U. Nr 137, poz. 966 ze zm.) w związku z art. 3 ust. 3 pkt 47 ustawy z dnia 25.08.2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2010r. Nr 136, poz. 914 ze zm.),
- przy substancji dodatkowej zadeklarowanej „E-250” brak nazwy lub zasadniczej funkcji technologicznej, co nie odpowiada art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 21.12.2000r. o jakości handlowej artykułów rolno – spożywczych (Dz. U. z 2005r. Nr 187, poz. 1577 ze zm.) w związku z naruszeniem § 6 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 10.07.2007r. w sprawie znakowania środków spożywczych (Dz. U. Nr 137, poz. 966 ze zm.).
2) „Pasztet z gęsi” 0,100kg,oznaczony między innymi: najlepiej spożyć przed 31.05.11; w oznakowaniu którego stwierdzono, że:
- nazwa wyrobu „pasztet z gęsi” jest nieadekwatna do składu i wprowadza w błąd konsumenta, ponieważ sugeruje, że jest to pasztet z gęsi, podczas gdy w składzie produktu podano: „wątroba wieprzowa 27%, głowizna, słonina, wątroba z gęsi 5,4%, mięso wieprzowe (...)”. Powyższe nie odpowiada art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 21.12.2000r. o jakości handlowej artykułów rolno – spożywczych (Dz. U. z 2005r. Nr 187, poz. 1577 ze zm.) w związku z naruszeniem wymagań określonych w art. 46 ust. 1 pkt 1 lit. a) ustawy z dnia 25.08.2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2010r. Nr 136, poz. 914 ze zm.).
3) „Pasztet kremowy z kaczki z pomarańczami” 170g oznaczony między innymi: należy spożyć do 23.05.11; (producent – napis nieczytelny), w oznakowaniu którego stwierdzono, że:
- nazwa wyrobu „pasztet kremowy z kaczki z pomarańczami” jest nieadekwatna do składu i wprowadza w błąd konsumenta, ponieważ sugeruje, że jest to pasztet z kaczki, podczas gdy w składzie produktu podano: „wątroba wieprzowa 27%, tłuszcz z kurczaka, mięso z kurczaka 18%, wątróbka z kaczki 9% (…), aromat pomarańczowy 2% (...)”. Powyższe nie odpowiada art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 21.12.2000r. o jakości handlowej artykułów rolno – spożywczych (Dz. U. z 2005r. Nr 187, poz. 1577 ze zm.) w związku z naruszeniem wymagań określonych w art. 46 ust. 1 pkt 1 lit.a) ustawy z dnia 25.08.2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2010r. Nr 136, poz. 914 ze zm.),
- informacje zawarte na etykiecie produktu (trzy ostatnie wersy) – nieczytelne, przy substancjach dodatkowych, tj.: substancji zagęszczającej, stabilizatorze, substancji wzmacniającej smak – nieczytelne numery. Napisy umieszczone na etykiecie usuwalne (ścierają się przy dotyku), co nie odpowiada wymaganiom art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 21.12.2000r. o jakości handlowej artykułów rolno – spożywczych (Dz. U. z 2005r. Nr 187, poz. 1577 ze zm.) w związku z naruszeniem wymagań określonych w art. 48 ust. 1 ustawy z dnia 25.08.2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2010r. Nr 136, poz. 914 ze zm.).
Zakwestionowane ww. partie wyrobów garmażeryjnych decyzją przedsiębiorcy zostały wycofane z obrotu handlowego. Okazano dowody dostaw na zakwestionowane produkty.
Dostawca „ Pasztetu kremowego z kaczki z pomarańczami” 170g udzielił odpowiedzi na wystąpienie pokontrolne, w którym wyjaśnił, że po konsultacji z producentem etykiety na produkcie zostaną zmienione.
Z uwagi na wprowadzenie do obrotu produktów niewłaściwie oznaczonych, wobec przedsiębiorcy zostanie wszczęte postępowanie administracyjne z ustawy o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych zmierzające do nałożenia kary pieniężnej.
b) wyroby garmażeryjne oferowane luzem – bez opakowań:
- rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 10.07.2007r. w sprawie znakowania środków spożywczych (Dz. U. Nr 137, poz. 966 ze zm.) – §17,
- rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 178/2002 z dnia 28 stycznia 2002r. ustanawiające ogólne zasady i wymagania prawa żywnościowego, powołujące Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności oraz ustanawiające procedury w zakresie bezpieczeństwa żywności (Dz. U. L 31 z 01.02.2002 s. 1, ze zm.) - art. 16 dotyczącyprezentacji środków spożywczych.
W zakresie oznakowania badaniem objęto ogółem 4 partie wyrobów garmażeryjnych. W powyższym zakresie nieprawidłowości nie stwierdzono.
W zakresie powyższym zbadano Produkt Tradycyjny „Pasztecik Szczeciński”:
1) „Pasztecik Szczeciński z nadzieniem pieczarkowo-serowym”,
2) „Pasztecik Szczeciński mięsny”,
3) „Pasztecik Szczeciński z jajkiem”,
4) „Pasztecik Szczeciński z kapustą i grzybami”.
3. Prawidłowość stosowania surowców do produkcji gotowych wyrobów
Powyższe zagadnienie sprawdzono u 1 przedsiębiorcy w zakładzie produkcyjnym, wprowadzającym do obrotu własne produkty dla konsumenta finalnego. U kontrolowanego przedsiębiorcy baza surowcowa była zgodna z prowadzoną produkcją. Stwierdzono, że okresy ważności stosowanych surowców były zachowane, a warunki przechowywania surowców były prawidłowe.
4. Przestrzeganie dat minimalnej trwałości lub terminu przydatności do spożycia
Sprawdzono aktualność terminów przydatności do spożycia i dat minimalnej trwałości wyrobów garmażeryjnych wprowadzanych do obrotu. W powyższym zakresie nieprawidłowości nie stwierdzono.
5. Warunki i sposób przechowywania
Warunki i sposób przechowywania wyrobów garmażeryjnych u poszczególnych przedsiębiorców objętych kontrolą były prawidłowe i uwzględniały deklaracje producentów oraz przepisy rozporządzenia (WE) nr 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29.04.2004r. w sprawie higieny środków spożywczych (Dz. U. L 139 z 30.04.2004r., s. 1 ze zm.).
6. Przestrzeganie postanowień art. 59 ust. 4 i 5 ustawy z dnia 25.08.2006r.
o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2010r. Nr 136, poz. 914 ze zm.)
U objętych kontrolą przedsiębiorców sprawdzono przestrzeganie postanowień art. 59 ust. 4 i 5 ustawy z dnia 25.08.2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia jw., dotyczącego obowiązku przechowywania w miejscu pracy orzeczeń lekarskich osoby, której to orzeczenie dotyczy i ich udostępniania organom urzędowej kontroli żywności.
Okazano aktualne orzeczenia lekarskie osób bezpośrednio stykających się z żywnością.
7. Identyfikacja kontrolowanego przedsiębiorcy
Dokonano identyfikacji przedsiębiorców objętych kontrolami, w oparciu o wypis do ewidencji działalności gospodarczej oraz wpis do krajowego rejestru sądowego, w świetle przepisów ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2010 r. Nr 220, poz. 1447 ze zm.).
Stwierdzono w trakcie kontroli, że jeden przedsiębiorca posługuje się „Zaświadczeniem o zmianie we wpisie do ewidencji działalności gospodarczej” wydanym dla jednego przedsiębiorcy, w którym w przedmiocie działalności gospodarczej widniał nieaktualny numer wg Polskiej Klasyfikacji Działalności.
Przedsiębiorca po uzyskaniu dokumentu z aktualnym zapisem w zakresie numeracji PKD, przesłał jego kserokopię do WIIH w Szczecinie.
W pozostałym zakresie nieprawidłowości nie stwierdzono.
INNE ZAGADNIENIA
Sprawdzono rzetelność działania przedsiębiorcy. W tym celu u kontrolowanych przedsiębiorców dokonano zakupu kontrolnego przed rozpoczęciem czynności kontrolnych. Nie stwierdzono w powyższym zakresie nieprawidłowości. Wyliczone i pobrane należności były zgodne z aktualnymi cenami towarów uwidocznionymi na wywieszkach.
Materiały z przeprowadzonych kontroli dały podstawę do:
- przesłania wystąpienia pokontrolnego w trybie art. 34 ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o Inspekcji Handlowej (Dz. U. z 2009r. Nr 151, poz. 1219 ze zm.),
- przesłania informacji do właściwego Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej,
- przekazania materiałów do komisji celem przeprowadzenia postępowania administracyjnego z ustawy o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych zmierzającego do wymierzenia kary pieniężnej.
Ponadto ustalenia z tych kontroli zostaną wykorzystane w opracowaniu raportu dotyczącego kontroli produktów luksusowych
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Tomasz Wilkosz | 18-08-2011 13:51 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 18-08-2011 | |
Ostatnia aktualizacja: | Tomasz Wilkosz | 18-08-2011 13:57 |