Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Debata online, PO CO DRZEĆ KOTY, KONSUMENT I PRZEDSIĘBIORCA W SĄDZIE POLUBOWNYM

Konsumencie, twoja reklamacja nie została uznana? Sprzedawco, nie chcesz stracić klienta? Po co drzeć koty? 15 marca o godz. 10.00 wejdź na stronę www.uokik.gov.pl i obejrzyj transmisję z debaty – dowiesz się jak rozwiązać spór polubownie

[Warszawa, 9 marca 2011] Mediacja oraz sądownictwo polubowne to procedury umożliwiające rozstrzygnięcie nieporozumień pomiędzy przedsiębiorcą a konsumentem. Pozwalają szybko i tanio rozwiązać konflikt bez udziału sądu. Niestety, w Polsce możliwości te nie są w pełni wykorzystywane. Główną barierą jest niewielka świadomość społeczna. Co czwarty obywatel* nigdy nie słyszał o instytucjach rozpatrujących spór pomiędzy firmami a słabszymi uczestnikami rynku. Często też przedsiębiorcy nie wyrażają zgody na poddanie się polubownemu załatwieniu nieporozumienia. Tymczasem,  jak wynika z przeprowadzonych badań, 71 procent respondentów uważa, że firmy decydujące się na niezależne rozpatrzenie sprawy dobrze dbają o klientów*.

Dlatego też z okazji zbliżającego się Światowego Dnia Konsumenta, Urząd chce przypomnieć o pozasądowych formach rozstrzygania sporu.  Mediatorzy oraz arbitrzy sądów polubownych opowiedzą jak wygląda procedura oraz zaprezentują najciekawsze przypadki ze swojej praktyki. Przedstawiciele administracji oraz biznesu zastanowią się z kolei nad możliwością udoskonalenia obecnie istniejących uregulowań prawnych.

Włącz, obejrzyj i dowiedz się, jakie możliwości rozwiązania konfliktu daje Ci prawo! Tu znajdziesz szczegółowy program debaty.

Do zobaczenia 15 marca 2011 roku o godz. 10.00 na www.uokik.gov.pl

Spotkanie zostało objęte patronatem medialnym TVN CNBC.

*Badanie „Kodeks Dobrych Praktyk”, zrealizowane na zlecenie UOKiK we wrześniu 2010 roku.

 

Dodatkowe informacje:
Anna Janowska, Naczelnik Wydziału Komunikacji Społecznej
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 55 60 310  fax 22 826 11 86
E-mail: anna.janowska@uokik.gov.pl

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Tomasz Wilkosz 10-03-2011 07:30
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Tomasz Wilkosz 09-03-2011
Ostatnia aktualizacja: Tomasz Wilkosz 10-03-2011 07:34