Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Informacja z kontroli bezpieczeństwa wyrobów konfekcyjnych dla dzieci (IV kw. 2017 r.)

Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Szczecinie w IV kwartale 2017 r. przeprowadził kontrole w zakresie bezpieczeństwa wyrobów konfekcyjnych dla dzieci. Kontroli poddano 19 partii produktów. Przeprowadzono badania organoleptyczne ww. produktów na zgodność z wymaganiami określonymi w rozdziale 2 (w zakresie wyglądu produktu) oraz art. 10 ust. 6 pkt 1 (w zakresie oznaczeń produktu) ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. z 2016 r., poz. 2047) posiłkując się wymaganiami określonymi w pkt 3 normy PN-EN 14682:2015-02 Bezpieczeństwo odzieży dziecięcej – Sznury i sznurki ściągające w odzieży dziecięcej – Specyfikacja.

W związku z dokonaną oceną zakwestionowano łącznie 11 partii produktów z uwagi na bezpieczeństwo produktów, tj. nie spełnianie wymagań zawartych w rozdziale 2 ww. ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów. Odzież zakwestionowano z uwagi na:

  • zastosowanie w spodniach niezaryglowanego sznurka ściągającego o swobodnych końcach, pozwalającego wyciągnąć się całkowicie z tunelu (pkt 3.1.3 ww. normy PN-EN 14682:2015-02),
  • zastosowanie w odzieży sznurka ściągającego, którego wolne końce posiadały trójwymiarowe ozdoby i supły oraz nie były zabezpieczone przed strzępieniem (pkt 3.1.1 ww. normy PN-EN 14682:2015-02),
  • zastosowanie w odzieży sznurka ściągającego, którego swobodne końce były dłuższe, niż 20 cm każdy (pkt 3.4.1 ww. normy PN-EN 14682:2015-02),
  • zastosowanie przy kapturze kurtki tj. w obrębie głowy dziecka sznurka ściągającego (pkt 3.2.1 normy PN-EN 14682:2015-02) oraz zastosowanie z tyłu kurtki swobodnie zwisających poniżej dolnej krawędzi ubrania sznurków ściągających (pkt. 3.5.1 normy ww.),
  • zastosowanie zawyżonego obwodu pętli stanowiących kokardę.

Ponadto stwierdzono, że 10 partii wyrobów konfekcyjnych dla dzieci nie spełniało wymagań art. 10 ust. 6 pkt 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. z 2016 r., poz. 2047) z uwagi na brak nazwy i adresu producenta.

W przypadku 10 partii dokumenty z kontroli zostały przesłane do Prezesa UOKiK celem wszczęcia postępowania.

W przypadku 1 partii skierowano do wprowadzającego produkt do obrotu pismo o podjęcie działań zmierzających do usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości i nie przekazano akt do UOKiK z uwagi na: oszacowanie ryzyka na poziomie "niskim", małą liczebność zakwestionowanego towaru (1 szt.) oraz podjęcie dobrowolnych działań przez kontrolowanego, tj. kontrolowany przedsiębiorca oznaczył produkt danymi dotyczącymi swojego adresu, natomiast w przypadku zawyżonego obwodu pętli stanowiących kokardę poinformował, że był to incydentalny przypadek i podejmie działania o wycofaniu produktu z obrotu po zwolnieniu próbki rozjemczej w sklepie oraz zwróci dodatkową uwagę na wprowadzane do obrotu produkty.

 

Beata Manios- rzecznik Inspekcji Handlowej w Szczecinie
Tel. 0-91 4225239 wew. 36

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Paweł Pacała 09-03-2018 10:17
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 09-03-2018
Ostatnia aktualizacja: - 09-03-2018 10:17