Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Informacja o wynikach kontroli opraw oświetleniowych ? girland świetlnych

Realizując program kontroli Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Szczecinie w IV kwartale 2016 r. wraz z Delegaturą w Koszalinie przeprowadził kontrole u czterech  przedsiębiorców w: Szczecinie, Koszalinie, Świnoujściu.

Kontrolą objęto ogółem 12 partii girland świetlnych w tym:

  • w zakresie dyrektywy LVD – 10  partii  girland świetlnych,
  • w zakresie dyrektywy RoHS II – 2 partie girland świetlnych. 

W zakresie przestrzegania przepisów dyrektywy LVD zakwestionowano ogółem 9 partii girland świetlnych z uwagi na naruszenie przepisów określonych w:

  • rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 02.06.2016 r. w sprawie wymagań dla sprzętu elektrycznego (Dz. U. z 2016 r., poz. 806), co dotyczyło to 9 partii girland,
  • ustawie  z dnia 13.04.2016 r. o systemach oceny zgodności i nadzoru rynku (Dz.U. z 2016 r., poz.542 ze zm.) w zakresie spełniania obowiązków podmiotów gospodarczych, co dotyczyło to      9 partii girland.

Ponadto ze względu na niezgodności z wymaganiami  norm zharmonizowanych PN-EN 60598-1:2011 Oprawy oświetleniowe. Część 1. Wymagania  ogólne  i badania, PN-EN 60598-2-20:2010 Oprawy oświetleniowe. Wymagania szczegółowe. Girlandy świetlne zakwestionowano  2 partie girland.

W odniesieniu do przepisów RoHS II nieprawidłowości nie stwierdzono.

Wszystkie kontrole zostały zakończone.
W IV kwartale 2016r. do tutejszego Inspektoratu nie wpłynął żaden wniosek Urzędu Celnego o wydanie opinii dotyczącej ww. sprzętu.

Ustalenia kontroli w odniesieniu do poszczególnych punktów programu przedstawiają się następująco:

 

I: Kontrola wymagań w zakresie rozporządzenia MR (LVD)

1.Oznakowanie CE.

Kontrolą w tym zakresie objęto 10 partii girland świetlnych.

Nie spełnienie wymagań § 11 ust 1 ww. rozporządzenia MR ze względu na brak na sprzęcie oznakowania CE zgodnego z wymaganiami określonymi w pkt 3 załącznika II do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 765/2008 z dnia 9 lipca 2008 r. stwierdzono w odniesieniu do 2 partii girland świetlnych, tj. girlanda świetlna, lampki choinkowe 200 LED MDL NR EP-1822, art. No: 9209 oraz girlanda świetlna, lampki choinkowe 100 LED MDL NR EP-1821, art. No: 9503M, oferowanych u przedsiębiorcy  w Świnoujściu.

Wysokość znaku była mniejsza niż 5mm.

W związku z powyższym stwierdzono również niedopełnienie obowiązków producenta i importera wynikających z przepisu art. 13 pkt 4 oraz art. 16 pkt 2  ww. ustawy o SOZiNR.

Kontrolowanemu przedsiębiorcy, na podstawie art. 75 ust.1 ustawy z dnia 13.04.2016 r. o systemach oceny zgodności i nadzoru rynku, wydano decyzję zakazującą udostępniania opraw oświetleniowych - girlandy nie spełniały również innych wymagań, w tym konstrukcyjnych. Materiały z kontroli przesłano do UOKiK. 

Na pozostałych 8 partiach girland, bezpośrednio na sprzęcie umieszczono w sposób widoczny, czytelny i trwały prawidłowe oznakowanie CE - zgodnie z przepisami § 11 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 02.06.2016r. w sprawie wymagań dla sprzętu  elektrycznego (Dz. U. z 2016 r., poz. 806).

 

2. Deklaracje zgodności.

Sprawdzono prawidłowość  wystawienia deklaracji zgodności w odniesieniu do 4 partii girland, stwierdzając nieprawidłowości w odniesieniu do 3 partii wyrobów wyprodukowanych w Chinach, a wprowadzonych do obrotu na teren kraju przez 2 producentów.

Przedłożone deklaracje zgodności wystawione przez ww. producentów na 2 partie girland świetlnych (ŁAŃCUCH SW Index 35656-SRE-ŁAŃ-BN  i ŁAŃCUCH SW Index 29148-SRE-ŁAŃ-BN) oraz 1 partię (lampki LED 80L/230 WEW multikolor item No.: 262401, model No.AL080UMC, SKU 26240101), nie zostały sporządzone prawidłowo z uwagi na to, że wskazana w ich treści dyrektywa niskonapięciowa LVD 2006/95/EC utraciła moc z dniem 20.04.2016 r. i została zastąpiona dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/35/UE z dnia 26.02.2014 r. w sprawie harmonizacji ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do udostępniania na rynku sprzętu elektrycznego przewidzianego do stosowania w określonych granicach napięcia (Dz. Urz. UE L 96 str. 357 z dnia 29.03.2014 r.).

Powyższe stanowi naruszenie wymagań określonych w art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 13.04.  2016r. o systemach oceny zgodności i nadzoru rynku w związku z pkt 5 załącznika 2 do rozporządzenia MR.

W związku z powyższym do ww. przedsiębiorców zwrócono się o usunięcie stwierdzonej niezgodności w określonym terminie. W odpowiedzi producenci girland świetlnych przesłali poprawione deklaracje zgodności.

W odniesieniu do 6 partii girland, do czasu sporządzenia informacji nie ustalono podmiotów odpowiedzialnych za wprowadzenie wyrobów na rynek, w związku z czym nie uzyskano deklaracji zgodności.

 

3.Informacje dotyczące identyfikacji wyrobów.

Nieprawidłowości w powyższym zakresie odnotowano w odniesieniu do 6 partii girland u  przedsiębiorców:

  • w Szczecinie gdzie stwierdzono brak oznakowania numerem typu, partii lub serii, bezpośrednio na sprzęcie w odniesieniu do 3 partii girland (100 LED ICYCLE, 200LED ICYCLE, 300 LED ICYCLE), co stanowi naruszenie wymagań określonych w § 11 ust 4 ww. rozporządzenia MR. Ponadto na ww. 3 partiach girland stwierdzono brak umieszczenia nazwiska lub nazwy producenta lub importera, zarejestrowanej nazwy handlowej lub zarejestrowanego znaku towarowego i adresu pocztowego wskazującego pojedynczy punkt, w którym można skontaktować się z producentem lub importerem, co stanowi  naruszenie wymagań § 11 ust 5 ww. rozporządzenia MR. Jednocześnie w odniesieniu do wyżej wymienionych 3 partii girland stwierdzono naruszenie przepisów art. 13 pkt 7,  16 pkt 2 i art. 17 pkt 1 i pkt 2 ww. ustawy o SOZiNR. Do dostawcy girland w Warszawie skierowano żądanie mające na celu m.in. uzyskanie deklaracji zgodności oraz dowodów dostaw. Do dnia sporządzenia informacji nie uzyskano odpowiedzi na żądanie. Kontrolowany przedsiębiorca zutylizował zakwestionowane wyroby. Materiały z kontroli zostaną przekazane do UOKiK,
  • w Świnoujściu gdzie stwierdzono brak umieszczenia nazwiska lub nazwy producenta lub importera, zarejestrowanej nazwy handlowej lub zarejestrowanego znaku towarowego i adresu pocztowego wskazującego pojedynczy punkt, w którym można skontaktować się z producentem lub importerem w odniesieniu do 3 partii girland (200 LED, 100 LED, 50 LED), co stanowi  naruszenie wymagań § 11 ust 5 ww. rozporządzenia. Ponadto w odniesieniu do wyżej wymienionych 3 partii girland stwierdzono naruszenie przepisów art. 13 pkt 8,  16 pkt 2, 16 pkt 4  i art. 17 pkt 1 i pkt 2  ww. ustawy o SOZiNR. Do dostawcy ww. girland świetlnych oraz kolejnego podmiotu w łańcuchu dostaw skierowano pisemne żądania mające m. in. na celu ustalenie łańcucha dystrybucyjnego. Do dnia sporządzenia informacji nie ustalono podmiotu odpowiedzialnego za wprowadzenie ww. girland do obrotu. Materiały z kontroli przekazano do UOKiK.

Na pozostałych 4 partiach girland świetlnych objętych sprawdzeniem, bezpośrednio na sprzęcie (na etykietach trwale zamocowanych na przewodach zasilających) oraz ich opakowaniach zamieszczono informacje dotyczące  nazwy i adresu kontaktowego producenta oraz informacje umożliwiające identyfikację sprzętu takie jak: nazwa wyrobu, marka wyrobu, numer produktu, kod EAN, co spełniało z wymagania § 11 ust. 4 i 5 rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 02.06.2016 r. w sprawie wymagań dla sprzętu elektrycznego (Dz. U. z 2016 r., poz. 806).

 

4. Informacje dotyczące  bezpieczeństwa użytkowania.

Nieprawidłowości w zakresie przepisów § 5 ww.  rozporządzenia MR stwierdzono w odniesieniu do 6 partii  girland świetlnych, które oferowane były do sprzedaży przez przedsiębiorców:

w Szczecinie gdzie w wyniku przeprowadzonych badań organoleptycznych, bezpośrednio na 3 partiach girland (100 LED ICYCLE, 200LED ICYCLE, 300 LED ICYCLE) stwierdzono brak umieszczenia:

  • oznaczenia typu lub parametrów elektrycznych żarówek oraz znamionowego napięcia girlandy – wymaganie określone w pkt 20.6.1 normy PN-EN 60598-2-20:20,
  • informacji o treści „WYŁĄCZNIE DO UŻYTKU W POMIESZCZENIACH” - wymaganie  to określono w pkt 20.6.1c) normy PN-EN 60598-2-20:2010,
  • oznakowania maksymalnej mocy znamionowej w formie „n x MAX….W”, gdzie n oznacza liczbę oprawek lamp LED – wymaganie to określono w pkt 3.2.8 normy  PN-EN 60598-1:2011.

Ponadto w  instrukcji umieszczonej na opakowaniach girland nie podano informacji, że:

  • uszkodzony zewnętrzny przewód giętki nie może być wymieniony. W przypadku uszkodzenia zewnętrznego giętkiego przewodu przyłączeniowego oprawę należy zniszczyć, co jest wymagane pkt 3.3.17 normy PN-EN60598-1:2011 (w girlandzie zastosowano mocowanie przewodu typu Z),
  • żarówki są niewymienialne, co jest wymagane w pkt 20.6.1 g) normy PN-EN 60598-2-20:2010,

Instrukcja zamieszczona na opakowaniu girlandy nie spełniła wymogów, o których mowa w pkt 3.3 normy PN-EN 60598-1:2011 ponieważ nie dostarczono w niej wszystkich szczegółowych informacji niezbędnych do prawidłowej eksploatacji i konserwacji oprawy. Oprócz braku informacji, które wymieniono wyżej, wskazano w niej na czynności związane z wymianą przepalonych żarówek, co wskazuje, że zamontowane w girlandzie diody LED są wymienne, pomimo, że zamontowane w niej lampy nie są wymienne.

Ponadto w instrukcji girlandy 300 LED ICYCLE,  kod EAN: 5900955459937  wskazano, że girlandę można łączyć z 3 dodatkowymi girlandami mimo, że konstrukcyjnie jest to nie możliwe ze względu na brak dodatkowego gniazda przyłączeniowego.

Mając na uwadze powyższe stwierdzono jednocześnie niedopełnienie obowiązków wynikających z  art. 13 pkt 9, art. 16 pkt 5 i art. 17 pkt 1 i pkt 2 ww. ustawy  ustawy o SOZiNR .

Kontrolowany przedsiębiorca zutylizował ww. partie girland świetlnych. Do dostawcy sprzętu skierowano żądanie mające na celu ustalenie jego statusu lub kolejnych ogniw dystrybucji.  Materiały z kontroli zostaną przekazane do UOKiK.  

w Świnoujściu gdzie w wyniku przeprowadzonych badań organoleptycznych przy girlandzie:

200 LED  stwierdzono:

  • brak umieszczenia bezpośrednio na wyrobie, liczby lamp - co jest wymagane pkt 3.2.8 ww.    normy PN-EN 60598-1:2011,
  • podanie  bezpośrednio na   wyrobie, niewłaściwego stopnia ochrony, oznaczenie  IP44, które   umieszczono na girlandzie nie miało  uzasadnienia ze względu na jej konstrukcję. Wymaganie w tym zakresie określono w pkt 3.2.6 normy PN-EN 60598-1:2011,
  • wskazanie  w instrukcji na  czynności związane z wymianą przepalonych żarówek, co wskazuje, że zamontowane w girlandzie diody LED są wymienne pomimo, że zamontowane w nich lampy były niewymienne oraz wskazanie, że girlanda jest do zastosowania na zewnątrz pomieszczeń, podczas gdy jej konstrukcja nie gwarantowała bezpieczeństwa przy zastosowaniu ich na zewnątrz. Wymaganie w tym zakresie określone pkt 3.3 normy PN-EN 60598-1: 2011,   100 LED stwierdzono:
  • brak umieszczenia bezpośrednio na wyrobie, liczby lamp - co jest wymagane pkt 3.2.8 normy PN-EN 60598-1:2011,
  • wskazanie  w instrukcji na  czynności związane z wymianą przepalonych żarówek, co wskazuje, że zamontowane w girlandzie diody LED są wymienne pomimo, że zamontowane w nich lampy były niewymienne oraz wskazanie, że girlanda jest do zastosowania na zewnątrz pomieszczeń, podczas gdy  ocechowano ją  symbolem IP20 wskazującym na zastosowanie jedynie wewnątrz pomieszczeń. Wymagania w tym zakresie określone zostały w pkt 3.3 normy PN-EN 60598-1: 2011,

50 LED stwierdzono:

  • podanie  bezpośrednio na  wyrobie oraz instrukcji, niewłaściwego stopnia ochrony,   oznaczenie  IP44, które   umieszczono na girlandzie nie miało  uzasadnienia ze względu na jej konstrukcję. Wymaganie w tym zakresie określono w pkt 3.2.6 normy PN-EN 60598-1:2011,
  • wskazanie  w instrukcji na  czynności związane z wymianą przepalonych żarówek, co wskazuje, że zamontowane w girlandzie diody LED są wymienne pomimo, że zamontowane w nich lampy były niewymienne oraz wskazanie , że girlanda jest do zastosowania na zewnątrz pomieszczeń, podczas gdy jej konstrukcja nie gwarantowała bezpieczeństwa przy zastosowaniu ich na zewnątrz. Wymaganie w tym zakresie określone pkt 3.3 normy PN-EN 60598-1: 2011.

Mając na uwadze powyższe stwierdzono jednocześnie niedopełnienie obowiązków wynikających z art. 13 pkt 9, art. 16 pkt 5 i art. 17 pkt 1 i pkt 2 ww. ustawy o SOZiNR. Kontrolowanemu  przedsiębiorcy,  na podstawie art. 75 ust.1 ww. ustawy  wydano decyzję zakazującą udostępniania opraw oświetleniowych - girlandy nie spełniały również innych wymagań w tym konstrukcyjnych. Do dostawców ww. girland świetlnych skierowano pisemne żądanie mające m. in. na celu ustalenie łańcucha dystrybucyjnego. Do dnia sporządzenia informacji nie ustalono podmiotu odpowiedzialnego za wprowadzenie ww. girland do obrotu. Materiały z kontroli przesłano do UOKiK.

W odniesieniu do pozostałych 4 partii girland świetlnych, w zakresie przepisów § 5 ww. rozporządzenia MR nieprawidłowości nie stwierdzono.

Tym niemniej, uwzględniając zapisy wymagań norm przedmiotowych, nieprawidłowości odnotowano w przypadku 2 partii girland świetlnych wyprodukowanych w Chinach,  a wprowadzonych do obrotu przez producenta w Polsce, tj. girland świetlnych ŁAŃCUCH SW Index 35656-SRE-ŁAŃ-BN oraz ŁAŃCUCH SW Index 29148-SRE-ŁAŃ-BN w odniesieniu do których stwierdzono, że:

- na naklejkach umocowanych na przewodach girland nie podano informacji dotyczącej napięcia

znamionowego dla girland świetlnych III klasy ochronności (do której zakwalifikowane zostały badane wyroby według oznaczenia producenta), co jest niezgodne z wymaganiami pkt 20.6.2 zharmonizowanej normy PN-EN 60598-2-20:2010 Oprawy oświetleniowe. Wymagania szczegółowe. Girlandy świetlne. Informacja o napięciu znamionowym dla przedmiotowych girland świetlnych (III klasy ochronności) wynika z oznaczenia zamieszczonego na transformatorze oraz informacji podanej na opakowaniu;

- do przedmiotowych girland świetlnych nie dołączono instrukcji użytkowania zwierającej szczegółowe informacje niezbędne  do prawidłowej instalacji, eksploatacji i konserwacji oprawy, co wymagane jest w pkt 3.3 Informacje dodatkowe normy PN-EN 60598-1:20011 „Oprawy oświetleniowe. Część I: Wymagania ogólne i badania” np. informacji dotyczącej sposobu postępowania, w przypadku uszkodzenia przewodu girlandy, określonego w pkt 3.3.17 przedmiotowej normy PN-EN 60598-1:20011.

Biorąc pod uwagę, że przedmiotowe girlandy świetlne zasilane są bardzo niskim bezpiecznym napięciem 31V (SELV), wymienione wyżej nieprawidłowości nie mają bezpośredniego wpływu na bezpieczeństwo podczas ich użytkowania, wobec czego uznano, że objęte sprawdzeniem wyroby nie odpowiadają wymaganiom określonym w zharmonizowanych normach przedmiotowych.

Po wskazaniu ww. nieprawidłowości w odniesieniu do przedmiotowych 2 partii girland świetlnych,  w trakcie kontroli kwestionowane girlandy zostały wycofane z obrotu.

W związku z powyższym do producenta zwrócono się o usunięcie stwierdzonych niezgodności oraz przedstawienie dowodów podjętych działań w określonym terminie.

W świetle otrzymanej odpowiedzi od ww. producenta girland świetlnych, stwierdzone niezgodności zostały wyeliminowane.

     

5. Rozwiązania konstrukcyjne.

Nieprawidłowości w zakresie wymagań  § 6 w związku z § 7 ust. 1 pkt 1 ww. rozporządzenia MR stwierdzono w odniesieniu do 6 partii girland świetlnych oferowanych do sprzedaży przez. przedsiębiorców:

- w Szczecinie gdzie w wyniku przeprowadzonych badań organoleptycznych 3 partii girland, tj. 100 LED ICYCLE, 200 LED ICYCLE i 300 LED ICYCLE stwierdzono, że budowa zastosowanej  w girlandach  wtyczki  do gniazda sieciowego jest niezgodna z pkt 7 normy PN-EN 50075:2001 „Wtyczki płaskie nierozbieralne, dwubiegunowe 2,5A 250V z przewodem do połączeń urządzeń  klasy II do użytku domowego i podobnego”. Zgodnie z wymaganiem, o którym mowa ww. § 6 ust 2 sprzęt elektryczny powinien być wytwarzany w sposób zapewniający jego bezpieczne oraz prawidłowe przyłączenie. Takiego przyłączenia nie zapewniła zastosowana w girlandach wtyczka. Ponadto na wtyczce nie podano: prądu znamionowego w amperach, napięcia znamionowego w woltach, symbolu rodzaju prądu ~, nazwy, znaku fabrycznego lub znaku identyfikacyjnego producenta lub odpowiedzialnego sprzedawcy, oznaczenia typu, którym może być numer katalogowy, wymagania te określa pkt 6.1 normy PN-EN 50075:2001. Przedmiotowy sprzęt elektryczny wyposażony w taką  wtyczkę, nie zapewnia użytkownikowi bezpiecznego oraz prawidłowego przyłączenia do sieci elektrycznej przez co stwarza on zagrożenie porażenia prądem elektrycznym i powstania pożaru, jak również może powodować  inne zagrożenia   wynikające  ze specyfiki  tego sprzętu.

Mając na uwadze powyższe stwierdzono jednocześnie niedopełnienie obowiązków producenta, importera  i dystrybutora wynikających z art. 13 pkt 1, art. 16 pkt 1i pkt 3, art. 17 pkt 4 i pkt 6 ww. ustawy  o SOZiNR .

Do dostawcy girland w Warszawie skierowano żądanie mające na celu m.in. uzyskanie deklaracji zgodności i ustalenie łańcucha dystrybucji. Do dnia sporządzenia informacji odpowiedzi nie uzyskano.

Kontrolowany przedsiębiorca zutylizował zakwestionowane wyroby. Materiały z kontroli przekazane zostaną do UOKiK,

- w Świnoujściu gdzie w wyniku przeprowadzonych badań organoleptycznych 3 partii girland świetlnych tj. 200 LED MDL, 100 LED MDL i 50 LED stwierdzono, że zastosowana w oprawach wtyczka do gniazda sieciowego ze względu na jej budowę jest niezgodna z pkt 7 ww. normy PN-EN 50075:2001 oraz że długość przewodu miedzy wtyczką, a pierwszą oprawką była mniejsza niż 1,5m, co jest nie zgodne z wymaganiem pkt 20.11.3 ww.  normy  PN-EN 60598-2-20:2010.

Ponadto girlandy 200 LED MDL oraz 50 LED wyposażono w ośmiofunkcyjny przełącznik świateł, który zamocowany na przewodach girland, posiadła otwory o średnicy 1,8mm w związku z czym nie ochraniał przed bryzgami wody w związku z czym nie zapewniono stopnia ochrony IP44, którym ocechowano girlandy.

Dodatkowo na wtyczkach girland nie podano: symbolu rodzaju prądu ~, nazwy, znaku fabrycznego lub znaku identyfikacyjnego producenta lub odpowiedzialnego sprzedawcy, oznaczenia typu, którym może być numer katalogowy, wymagania te określa pkt 6.1 normy PN-EN 50075:2001.

Przedmiotowy sprzęt elektryczny ze względu na swoją konstrukcję  nie zapewniał użytkownikowi bezpiecznego oraz prawidłowego przyłączenia do sieci elektrycznej a także ochrony, przez co stwarzał zagrożenie porażenia prądem elektrycznym i powstania pożaru jak również mógł powodować inne zagrożenia wynikające ze specyfiki tego sprzętu.

Mając na uwadze powyższe stwierdzono jednocześnie niedopełnienie obowiązków producenta, importera  i dystrybutora wynikających z art. 13 pkt 1, art. 16 pkt 1i pkt 3, art. 17 pkt 4 i pkt 6 ww. ustawy  o SOZiNR .

Kontrolowanemu  przedsiębiorcy, na podstawie art. 75 ust.1ww. ustawy o systemach oceny zgodności i nadzoru rynku, wydano decyzję zakazującą udostępniania ww. girland świetlnych.

Do dostawców ww. girland świetlnych skierowano pisemne żądanie mające m. in. na celu ustalenie łańcucha dystrybucyjnego. Do dnia sporządzenia informacji nie ustalono podmiotu odpowiedzialnego za wprowadzenie ww. girlandy do obrotu. Materiały z kontroli przesłano do UOKiK.

W odniesieniu do pozostałych 4 partii girland nieprawidłowości w powyższym zakresie nie stwierdzono.

Nie pobierano próbek wyrobów do badań laboratoryjnych.

 

6. Wykorzystanie ustaleń kontroli.

Materiały z przeprowadzonych kontroli dały podstawę do:

  • przekazania akt kontroli do Prezesa UOKiK celem wszczęcia postępowań administracyjnych, (akta kontroli przeprowadzonej u przedsiębiorcy w Szczecinie zostaną przekazane po skompletowaniu pełnych materiałów),
  • wydania decyzji przedsiębiorcy w Świnoujściu  zakazującej udostępniania na 3 miesiące girland świetlnych,
  • skierowania dwóch pism o usunięcie stwierdzonych niezgodności.

 

II. Kontrola wymagań w zakresie rozporządzenia ROSH II

W zakresie przestrzegania rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 08 maja 2013 roku w sprawie zasadniczych wymagań dotyczących ograniczenia stosowania niektórych niebezpiecznych substancji w sprzęcie elektrycznym i elektronicznym sprawdzeniem objęto 2 partie lampek choinkowych pochodzących z Chin, a wprowadzonych do obrotu przez producenta z Holandii.

W wyniku przeprowadzonych oględzin ustalono, że:

  • bezpośrednio na sprzęcie umieszczono w sposób widoczny, czytelny i trwały prawidłowe oznakowanie CE – zgodnie z wymaganiami § 7 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 08.05.2013 r. w sprawie zasadniczych wymagań dotyczących ograniczenia stosowania niektórych niebezpiecznych substancji  w sprzęcie elektrycznym i elektronicznym;
  • bezpośrednio na lampkach choinkowych, na przywieszce trwale zamocowanej na przewodzie zasilającym girlandę, zamieszczono oznaczenia dotyczące identyfikacji sprzętu elektrycznego oraz informacje dotyczące nazwy producenta i jego adresu kontaktowego  zgodnie z § 8 ww. rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 08.05.2013 r.

Przedłożone deklaracje zgodności sporządzone przez producenta w Holandii na objęte sprawdzeniem girlandy zawierały informacje określone w § 6 ust. 3 ww. rozporządzenia.      

 

 

 Beata Manios- rzecznik Inspekcji Handlowej  w Szczecinie
Tel. 0-91 4225239 wew. 36

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Paweł Pacała 20-02-2017 09:11
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 20-02-2017
Ostatnia aktualizacja: - 20-02-2017 09:11