Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

DECYZJA nr ZKŻ.8361.144.2015

Koszalin, dnia 02 czerwca 2016r.

Zachodniopomorski Wojewódzki
Inspektor Inspekcji Handlowej
ul. Wały Chrobrego 4
70-502 Szczecin

„Luberon” spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością
ul. Trzebiatowska nr 6
78-100 Kołobrzeg

 

DECYZJA nr ZKŻ.8361.144.2015
wymierzająca karę pieniężną

 

Na podstawie art. 40a ust. 1 pkt 3 oraz ust. 4 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych (Dz. U. z 2015 r., poz. 678 ze zm.) oraz art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016r., poz. 23), po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego, Zachodniopomorski Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej wymierza przedsiębiorcy „Luberon” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Kołobrzegu, karę pieniężną w wysokości 500 zł (słownie: pięćset złotych) z tytułu wprowadzenia do obrotu partii opakowanego środka spożywczego, tj. soku owocowego o nazwie naturalny 100% sok tłoczony z owoców granatu, pasteryzowany, 1 l, o wartości 111,92 zł, który nie odpowiadał wymaganiom określonym w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 21.12.2000 r. o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych (Dz. U. z 2015r., poz. 678 ze zm.) w związku z naruszeniem wymagań w zakresie jakości handlowej określonych w art. 30 ust. 1 lit. b) i art. 34 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1169/2011 z dnia 25 października 2011 r. w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności, zmiany rozporządzeń Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1924/2006 i (WE) nr 1925/2006 oraz uchylenia dyrektywy Komisji 87/250/EWG, dyrektywy Rady 90/496/EWG, dyrektywy Komisji 1999/10/WE, dyrektywy 2000/13/WE Parlamentu Europejskiego i Rady, dyrektyw Komisji 2002/67/WE i 2008/5/WE oraz rozporządzenia Komisji (WE) nr 608/2004 (Dz. U. L 304 z 22.11.2011, s. 18 ze zm.), gdyż w jego oznakowaniu nie podano wszystkich elementów obowiązkowej informacji o wartości odżywczej oraz podane informacje o wartości odżywczej zaprezentowano w niewłaściwej kolejności.

Uzasadnienie

W dniach 04 i 15.09.2015r. na podstawie art. 3 ust. 1,2,3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 882/2004 z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie kontroli urzędowych przeprowadzanych w celu sprawdzenia zgodności z prawem paszowym i żywnościowym oraz regułami dotyczącymi zdrowia zwierząt i dobrostanu zwierząt (Dz. U. L 165 z 30.04.2004, str. 1 ze zm.), art. 17 ust. 3 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o jakości handlowej artykułów rolno – spożywczych (Dz. U. z 2015r., poz. 678 ze zm.), w związku z art. 3 ust. 1 pkt 6 oraz art. 3 ust. 1 pkt 1, 2 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz. U. z 2014r., poz. 148 ze zm.), działając na podstawie upoważnienia do przeprowadzenia urzędowej kontroli żywności nr ZKŻ/U-183/2015, inspektorzy reprezentujący Zachodniopomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej przeprowadzili kontrolę u przedsiębiorcy „Luberon” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Kołobrzegu, zwanego dalej również „stroną”, w sklepie spożywczo-przemysłowym Intermarche w Kołobrzegu przy ul. Trzebiatowskiej 6.

W toku kontroli stwierdzono wprowadzenie do obrotu partii opakowanego środka spożywczego, tj. soku owocowego o nazwie naturalny 100% sok tłoczony z owoców granatu, pasteryzowany, objętość netto 1 l, w ilości 8 opakowań o wartości 111,92 zł, wyprodukowanego w Azerbejdżanie, importer – Azeuro Biznes sp. z o.o., 05-400 Otwock, ul. Kościuszki 26A, oznaczonego na opakowaniu m.in. datą produkcji: 28.03.2015r., data minimalnej trwałości: 28.09.2016r. oraz kodem identyfikacyjnym partii produkcyjnej: 28.03.2015r. i stwierdzono, że w jego oznakowaniu:

- nie podano wszystkich elementów obowiązkowej informacji o wartości odżywczej, gdyż brak było ilości kwasów tłuszczowych nasyconych, cukrów oraz soli, co stanowiło naruszenie art. 30 ust. 1 lit. b) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1169/2011 z dnia 25 października 2011 r. w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności, zmiany rozporządzeń Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1924/2006 i (WE) nr 1925/2006 oraz uchylenia dyrektywy Komisji 87/250/EWG, dyrektywy Rady 90/496/EWG, dyrektywy Komisji 1999/10/WE, dyrektywy 2000/13/WE Parlamentu Europejskiego i Rady, dyrektyw Komisji 2002/67/WE i 2008/5/WE oraz rozporządzenia Komisji (WE) nr 608/2004 (Dz. U. L 304 z 22.11.2011, s. 18 ze zm.), dalej „rozporządzenia nr 1169/2011”, oraz

  • nie zachowano właściwej kolejności prezentacji podanych informacji o wartości odżywczej, określonej w załączniku XV do rozporządzenia nr 1169/2011, tj. podano białko, węglowodany, tłuszcz, a powinno być: tłuszcz, węglowodany, białko, co stanowiło naruszenie art. 34 ust. 1 rozporządzenia 1169/2011.

W związku z powyższym stwierdzono, że taki stan faktyczny nie odpowiada wymaganiom określonym w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych (Dz. U. z 2015r., poz. 678 ze zm.), dalej „ustawy o jakości”. 

Dodatkowo w toku kontroli pobrano do badań laboratoryjnych ww. sok owocowy. Przeprowadzone badania nie wykazały nieprawidłowości.

Mając na uwadze ustalenia kontroli do kontrolowanego przedsiębiorcy (strony w niniejszym postępowaniu) oraz do producenta (importera widniejącego w oznakowaniu) wystosowano wystąpienia pokontrolne. W odpowiedzi na wystąpienie pismem z dnia 08.10.2015r. (data wpływu do organu 13.10.2015r.) producent zobowiązał się importować do kraju sok z prawidłową etykietą informując, że w zakładzie produkcyjnym dokonano stosownych poprawek w treści etykiety. Kontrolowany natomiast w piśmie z dnia 12.10.2015r. (data wpływu do organu 15.10.2015r.) poinformował, że wycofał z obrotu i zutylizował partię kwestionowanego soku owocowego.

W związku z powyższym, pismem z dnia 12.05.2016r. Zachodniopomorski Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej zawiadomił stronę „Luberon” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Kołobrzegu, o  wszczęciu z urzędu postępowania administracyjnego w przedmiocie wymierzenia kary pieniężnej z tytułu wprowadzenia do obrotu ww. środka spożywczego niewłaściwej jakości handlowej.

Stronie umożliwiono wypowiedzenie się co do zebranych w sprawie dowodów i materiałów. Strona nie skorzystała ze swojego uprawnienia.

Zachodniopomorski Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej ustalił i stwierdził:

W myśl art. 9 ust. 1 lit. l) rozporządzenia nr 1169/2011, informacja o wartości odżywczej należy do danych szczegółowych, których podanie jest obowiązkowe.

Zgodnie z art. 54 ust. 1 rozporządzenia nr 1169/2001 środki spożywcze wprowadzone na rynek lub opatrzone etykietą przed dniem 13 grudnia 2016 r., które nie spełniają wymogu określonego w art. 9 ust. 1 lit. l), mogą pozostawać w obrocie do czasu wyczerpania zapasów tych środków.

W myśl natomiast art. 54 ust. 2 rozporządzenia nr 1169/2011, w przypadku środków spożywczych wprowadzonych na rynek lub opatrzonych etykietą między dniem 13 grudnia 2014 r. a dniem 13 grudnia 2016 r. w przypadku gdy informacja o wartości odżywczej jest przekazywana na zasadzie dobrowolności, musi ona spełniać wymogi art. 30-35.

Jak wskazuje oznakowanie przedmiotowego soku owocowego, został on wyprodukowany w dniu 28.03.2015r. z czego wynika, że informacja o wartości odżywczej podana na opakowaniu powinna spełniać wymagania określone m.in. w art. 30 ust. 1 lit. b) i 34 ust. 1 rozporządzenia nr 1169/2011.

Przepis art. 30 ust. 1 lit. b) rozporządzenia nr 1169/2011 stanowi, że obowiązkowa informacja o wartości odżywczej obejmuje następujące elementy: ilość tłuszczu, kwasów tłuszczowych nasyconych, węglowodanów, cukrów, białka oraz soli. Zgodnie z art. 34 ust. 1 rozporządzenia 1169/2011 dane szczegółowe, o których mowa m.in. w art. 30 ust. 1, są zawarte w tym samym polu widzenia, prezentowane są łącznie w czytelnym formacie oraz, w stosownych przypadkach, w kolejności prezentacji określonej w załączniku XV, tj.: wartość energetyczna; tłuszcz, w tym: kwasy tłuszczowe nasycone (kwasy nasycone), kwasy tłuszczowe jednonienasycone (jednonienasycone)    i kwasy tłuszczowe wielonienasycone (wielonienasycone); węglowodany, w tym cukry, alkohole wielowodorotlenowe (poliole)  i skrobia; błonnik; białko; sól; witaminy i składniki mineralne.

Ocena oznakowania przedmiotowego soku owocowego wykazała, że w informacji o wartości odżywczej umieszczonej na opakowaniu nie podano ilości kwasów tłuszczowych nasyconych, cukrów oraz soli, natomiast podane informacje o wartości odżywczej, tj. białko, węglowodany, tłuszcz, umieszczono w niewłaściwej kolejności, niezgodnie z załącznikiem XV do rozporządzenia  nr 1169/2011, w związku z czym stwierdzono, że taki stan faktyczny stanowi naruszenie art. 30 ust. 1 lit. b) i 34 ust. 1 rozporządzenia nr 1169/2011.

W myśl przepisu art. 3 pkt 5 ustawy o jakości, jakość handlowa to cechy artykułu rolno-spożywczego dotyczące jego właściwości organoleptycznych, fizykochemicznych i mikrobiologicznych w zakresie technologii produkcji, wielkości lub masy oraz wymagania wynikające ze sposobu produkcji, opakowania, prezentacji i oznakowania, nieobjęte wymaganiami sanitarnymi, weterynaryjnymi lub fitosanitarnymi. W świetle z kolei przepisu art. 4 ust. 1 ustawy o jakości wprowadzane do obrotu artykuły rolno-spożywcze powinny spełniać wymagania w zakresie jakości handlowej, jeżeli w przepisach o jakości handlowej zostały określone takie wymagania, oraz dodatkowe wymagania dotyczące tych artykułów, jeżeli ich spełnienie zostało zadeklarowane przez producenta.

Niespełniający wymagań przepisów rozporządzenia nr 1169/2011 środek spożywczy jest artykułem rolno-spożywczym niewłaściwej jakości handlowej, a stan faktyczny polegający na naruszeniu tych przepisów stanowi naruszenie art. 4 ust. 1 ustawy o jakości. Wprowadzenie go do obrotu skutkuje odpowiedzialnością z art. 40a ust. 1 pkt 3 ustawy o jakości.

Ustawa o jakości stanowi w art. 40a ust. 1 pkt 3, że każdy, kto wprowadza do obrotu artykuły rolno-spożywcze nieodpowiadające jakości handlowej określonej w przepisach o jakości handlowej lub deklarowanej przez producenta w oznakowaniu tych artykułów, podlega karze pieniężnej w wysokości do pięciokrotnej wartości korzyści majątkowej uzyskanej lub która mogłaby zostać uzyskana przez wprowadzenie tych artykułów rolno-spożywczych do obrotu, nie niższej jednak niż 500 zł. Jej przepis art. 3 pkt 4 odsyła natomiast w zakresie definicji obrotu do art. 3 pkt 8 rozporządzenia (WE) nr 178/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 28 stycznia 2002 r. ustanawiającego ogólne zasady i wymagania prawa żywnościowego, powołującego Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności oraz ustanawiającego procedury w zakresie bezpieczeństwa żywności (Dz. Urz. UE. L 2002 Nr 31, str. 1 ze zm.), zwanego dalej „rozporządzeniem 178/2002”, zgodnie z którym „wprowadzenie na rynek” oznacza posiadanie żywności lub pasz w celu sprzedaży, z uwzględnieniem oferowania do sprzedaży lub innej formy dysponowania, bezpłatnego lub nie oraz sprzedaż, dystrybucję i inne formy dysponowania. Przytoczona definicja wskazuje krąg podmiotów odpowiedzialnych za jakość artykułów rolno-spożywczych, wliczając do nich obok producentów tych artykułów, również każde następne ogniwo handlu detalicznego.

Nadto, zgodnie z art. 17 ust. 1 rozporządzenia 178/2002, podmioty prowadzące przedsiębiorstwo spożywcze i podmioty działające na rynku pasz zapewniają, na wszystkich etapach produkcji, przetwarzania i dystrybucji w przedsiębiorstwach będących pod ich kontrolą, zgodność tej żywności lub pasz z wymogami prawa żywnościowego właściwymi dla ich działalności i kontrolowanie przestrzegania tych wymogów.

Dodatkowo, w myśl art. 8 ust. 3 rozporządzenia nr 1169/2011, podmioty działające na rynku spożywczym, które nie mają wpływu na informacje na temat żywności, nie mogą dostarczać żywności, o której wiedzą lub w stosunku do której mają podejrzenia – w oparciu o informacje posiadane w ramach działalności zawodowej, że jest niezgodna z mającym zastosowaniem prawem dotyczącym informacji na temat żywności oraz wymaganiami odpowiednich przepisów.

Przepis art. 8 ust. 5 rozporządzenia nr 1169/2011 stanowi natomiast, że bez uszczerbku dla ust. 2-4 podmioty działające na rynku spożywczym zapewniają przestrzeganie w przedsiębiorstwach pozostających pod ich kontrolą wymogów prawa dotyczącego informacji na temat żywności i odpowiednich przepisów krajowych mających znaczenie dla ich działalności i upewniają się, że wymogi te są spełnione.

W świetle powyższego przedsiębiorca „Luberon” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Kołobrzegu ponosi odpowiedzialność za wprowadzenie do obrotu artykułu rolno-spożywczego niewłaściwej jakości handlowej.

Mając na względzie powyższe ustalenia, w toku prowadzonego postępowania administracyjnego zmierzającego do wymierzenia kary pieniężnej Zachodniopomorski Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej wziął pod uwagę, zgodnie z przepisem art. 40a ust. 5 ustawy o jakości stopień szkodliwości czynu, zakres naruszenia, dotychczasową działalność podmiotu działającego na rynku artykułów rolno-spożywczych, wielkość jego obrotów oraz przychodu, a także wartość kontrolowanych artykułów rolno-spożywczych, uwzględniając dodatkowo przesłanki zawarte w przepisie art. 17 ust. 2 rozporządzenia 178/2002, zgodnie z którym ustanowione środki i kary powinny być skuteczne, proporcjonalne i odstraszające.

Wykonując dyspozycję ww. przepisów w odniesieniu do zakwestionowanego artykułu rolno-spożywczego, Zachodniopomorski Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej, oceniając stopień szkodliwości czynu wprowadzenia go do obrotu uznał, iż ujawnione nieprawidłowości w jego oznakowaniu naruszają interes konsumentów w zakresie prawa do rzetelnej informacji o produkcie, mogącej mieć wpływ na dokonany wybór. Informacja o wartości odżywczej  charakteryzuje dany środek spożywczy pod kątem składników odżywczych w nim występujących, co  ma znaczenie przy prawidłowym bilansowaniu diety, a przez to jest również istotne z punktu widzenia zdrowotnego interesu konsumentów. W przedmiotowym przypadku brak w szczególności informacji o ilości cukrów oraz soli pozbawia konsumentów wiedzy o ich występowaniu w badanym soku owocowym oraz uniemożliwia porównanie tego środka spożywczego z podobnymi, które posiadają informacje o wartości odżywczej w tym zakresie.

Ustalając zakres naruszenia Zachodniopomorski Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej wziął pod uwagę, że stwierdzone nieprawidłowości w oznakowaniu soku owocowego miały znaczenie z punktu widzenia właściwości produktu, interesów konsumentów oraz regulacji przepisów prawa żywnościowego – informacja o wartości odżywczej przekazywana do dnia 13.12.2016r. na zasadzie dobrowolności stanowi ważny element oznakowania środka spożywczego w opakowaniu.  Z drugiej strony przy ocenie przedmiotowej przesłanki wymiaru kary uwzględniono, że ujawnione nieprawidłowości w oznakowaniu były jedynymi dotyczącymi przedmiotowego soku, gdyż badania laboratoryjne nie wykazały innych niezgodności.

Przy ocenie dotychczasowej działalności podmiotu działającego na rynku artykułów rolno-spożywczych organ wziął pod uwagę, że przedsiębiorca był wcześniej kontrolowany w zakresie jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych w wyniku czego zakwestionowano jakość handlową mrożonych wyrobów kulinarnych i czekolady wydając decyzje umarzające postępowania administracyjne zmierzające do wymierzenia kar pieniężnych (decyzje nr ZKŻ.8361.66.2013.J-55.2013 z dnia 09.12.2013r. oraz nr ZKŻ.8361.56.2014.J-42.2014 z dnia 09.07.2014r.). Mimo stwierdzonych dotychczas uchybień strona nie wykazała się większą uwagą i nie zapobiegła nieprawidłowościom w zakresie jakości handlowej oferowanego konsumentom artykułu rolno-spożywczego. Z drugiej strony Zachodniopomorski Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej uwzględnił podjęte przez przedsiębiorcę działania naprawcze.

Biorąc pod uwagę kryterium wielkości obrotów i przychodu przedsiębiorcy, Zachodniopomorski Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej na podstawie oświadczenia uzyskanego w toku kontroli stwierdził, że w świetle ustawy z dnia 2 lipca 2004r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. z 2015r., poz. 584 ze zm.), strona należy do kategorii małych przedsiębiorców, w związku z czym wzięto pod uwagę okoliczność, że jej udział w obrocie rynkowym nie jest znaczny. Z tego też względu organ odstąpił od ustalania kwotowej wartości obrotów strony, uznając iż informacja w tym zakresie nie będzie miała wpływu na dokonaną ocenę przedmiotowej przesłanki i wymiar kary pieniężnej. Uznano ponadto, że posiadane dane o kategorii przedsiębiorcy są w tym przypadku wystarczające do zakończenia sprawy administracyjnej, co pozostaje w zgodzie z zasadą szybkości postępowania, według której organy administracji publicznej powinny działać w sprawie wnikliwie i szybko, posługując się możliwie najprostszymi środkami prowadzącymi do jej załatwienia.

Oceniając z kolei wartość kontrolowanych artykułów rolno-spożywczych organ uwzględnił wartość 8 opakowań soku owocowego niewłaściwej jakości handlowej, stanowiącą w toku kontroli kwotę w wysokości 111,92 zł.

Mając na uwadze opisane wyżej okoliczności, a także uwzględniając fakt, że najniższy możliwy wymiar kary za wprowadzenie do obrotu artykułów rolno-spożywczych niewłaściwej jakości handlowej wynosi 500 zł, górną granicę stanowi natomiast pięciokrotna wartość korzyści majątkowej uzyskanej lub która mogłaby zostać uzyskana przez wprowadzenie do obrotu produktów o niewłaściwej jakości handlowej, która w tym przypadku wynosi 559,60 zł, Zachodniopomorski Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej uznał, że w sprawie uzasadnione jest wymierzenie na podstawie przepisu  art. 40a ust. 1 pkt 3 ustawy o jakości kary pieniężnej w minimalnej ustawowej wysokości 500 zł (słownie: pięćset złotych).

Przy ustalaniu wysokości kary uwzględniono wymagania art. 17 ust. 2 rozporządzenia 178/2002, w myśl którego kary mające zastosowanie w przypadku naruszenia prawa żywnościowego powinny być skuteczne, proporcjonalne i odstraszające. Zważywszy na dokonaną ocenę wszystkich przesłanek wymiaru kary, w tym ocenę dotychczasowej działalności strony, wymierzona kwota kary spełnia powyższe wymagania.

W myśl art. 104 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016r., poz. 23) organ administracji publicznej załatwia sprawę przez wydanie decyzji, chyba że przepisy kodeksu stanowią inaczej, natomiast § 2 tego artykułu stanowi, że decyzje rozstrzygają sprawę co do jej istoty w całości lub w części albo w inny sposób kończą sprawę w danej instancji. Zgodnie z kolei z przepisem art. 40a ust. 4 ustawy o jakości karę pieniężną, o której mowa m.in. w przepisie art. 40a ust. 1 pkt 3 ww. ustawy wymierza w drodze decyzji, właściwy ze względu na miejsce przeprowadzania kontroli wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej. W związku z powyższym organ orzekł jak w sentencji.

Pouczenia:

Informacja o sposobie uiszczenia kary pieniężnej:

Na podstawie art. 40a ust. 6 i 7 ustawy o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych karę pieniężną stanowiącą dochód budżetu państwa przedsiębiorca powinien wpłacić na rachunek bankowy Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Szczecinie, ul. Wały Chrobrego 4, 70-502 Szczecin, nr 02101015990028572231000000 Bank: NBP Oddział Szczecin w terminie 30 dni od dnia, w którym decyzja o wymierzeniu kary stała się ostateczna.

Kara niezapłacona w terminie staje się zaległością podatkową w rozumieniu art. 51 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2015r., poz. 613 ze zm.), od której naliczane są odsetki za zwłokę zgodnie z art. 53 § 1 Ordynacji podatkowej.

W przypadku wniesienia odwołania od niniejszej decyzji nie należy uiszczać kary pieniężnej do czasu rozstrzygnięcia sprawy przez organ odwoławczy.

Pouczenie o sposobie i trybie wniesienia odwołania:

Na podstawie art. 127 § 1 i 2 Kodeksu postępowania administracyjnego stronie przysługuje prawo do wniesienia odwołania od niniejszej decyzji, które zgodnie z art. 129 § 1 i 2 Kpa wnosi się do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, plac Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa za pośrednictwem Zachodniopomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej, ul. Wały Chrobrego 4, 70-502 Szczecin, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

 

Z up. Zachodniopomorskiego
Wojewódzkiego Inspektora
Inspekcji Handlowej
Andrzej Kuśpiel
Dyrektor Delegatury

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Paweł Pacała 26-08-2016 11:24
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 26-08-2016
Ostatnia aktualizacja: - 26-08-2016 11:24